Seattle - Ani dvojí odmítnutí ze strany Yahoo neukončilo námluvy této společnosti s gigantem Microsoft.
Obě firmy dnes oznámily, že se napotřetí dohodly na partnerství v oblasti internetového vyhledávání a reklamy.
Smysl je jediný: oslabit pozici Googlu, který je bezkonkurenční jedničkou v oblasti internetového vyhledávání - a tedy na trhu s internetovou reklamou.
V rámci nového partnerství obou společností se vyhledávač Bing od Microsoftu stane exkluzivním vyhledávačem na stránkách Yahoo.
Mnozí odborníci upozorňují, že vyhledávač Bing za Googlem rozhodně nezaostává v kvalitě. "Microsoft a Yahoo vědí, že vyhledávání může být mnohem víc," uvedl šéf Microsoftu Steve Ballmer. "Tato dohoda nám dává možnosti a prostředky na vytvoření budoucnosti vyhledávání," dodal.
Server Yahoo na oplátku za ztrátu vlastního vyhledavače během prvních pěti let spolupráce získá 88 procent tržeb z reklamy, které stránky Yahoo vygenerují. Navíc bude mít právo prodávat inzerci na stránkách Microsoftu.
Společnost Yahoo očekává, že tak získá asi 275 mil. USD (cca 5 mld. Kč).
Dvoření bylo složité
Microsoft o spojení s Yahoo usiloval v poslední době dvakrát. Nejprve Yahoo odmítlo nabídku prodeje za 47,5 miliardy dolarů, stejně jako pozdější návrh Microsoftu na odkup pouhého vyhledávače.
Yahoo se zase snažilo namluvit si Google, dohodu však vloni smetlo americké ministerstvo spravedlnosti, neboť obě firmy mají příliš velký podíl na trhu.
Podle údajů společnosti ComScore totiž Google ovládá 65 procent amerického trhu, Yahoo necelých 20 procent a Microsoft jen 8,4 procenta. Na světovém trhu si vyhledávač Yahoo stojí hůř. Proti 67 procentům Googlu drží jen osm procent, Microsoft pak jen tříprocentní podíl.