Volkswagen chystá další investice v Číně, jen příští rok dosáhnou čtyř miliard eur

ČTK ČTK
24. 4. 2016 15:30
Německý automobilový koncern Volkswagen plánuje investovat společně se svými obchodními partnery v Číně v příštím roce zhruba čtyři miliardy eur (108 miliard Kč). V neděli to podle agentury Reuters uvedl šéf čínských aktivit podniku Jochem Heizmann. Automobilka počítá s tím, že odbyt na největší automobilovém trhu světa jí letos stoupne o nejméně šest procent, prohlásil Heizmann před pondělním otevřením mezinárodního autosalonu v Pekingu.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Volkswagen

Peking - Největší evropská automobilka Volkswagen hodlá v Číně se svými obchodními partnery příští rok investovat zhruba čtyři miliardy eur (108 miliard korun). Na svém nejdůležitějším trhu se chce zaměřit na expanzi na trzích se sportovně užitkovými vozy a s vozy s pohonem na nové energie. Automobilka počítá s tím, že odbyt na největší automobilovém trhu světa jí letos stoupne o nejméně šest procent, prohlásil šéf čínských aktivit podniku Jochem Heizmann před pondělním otevřením mezinárodního autosalonu v Pekingu.

Volkswagen zůstal v prudkém rozvoji sportovně užitkových vozů v Číně poněkud pozadu a uvedl tam na trh jenom relativně málo modelů místní výroby. Automobilka to však chce změnit, v příštích letech uvede na trh deset modelů SUV značek Volkswagen, Audi a Škoda Auto vyráběných v Číně, uvedl Heizmann. "Na cestě je ofenziva na poli SUV," řekl mimo jiné.

Koncern se od loňského roku potýká s následky skandálu s falšováním výsledků emisních testů. V Číně se aféra týká jenom zhruba 2000 aut, po celém světě to je dohromady zhruba 11 milionů naftových aut. Dopady skandálu ale přispěly k tomu, že Volkswagen loni přišel o postavení největšího zahraničního výrobce aut v Číně, když jej těsně předstihla americká automobilka General Motors, ukázaly údaje čínské asociace výrobců automobilů.

Prodej koncernu loni v Číně klesl o 3,4 procenta na 3,5 milionu vozidel. V uplynulých dvou kvartálech se ale odbyt vyvíjel příznivě, uvedl také Heizmann.

Čína v roce 2009 díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa. V poslední době však má na poptávku po automobilech v Číně negativní dopad zpomalování růstu tamní ekonomiky.

 

Právě se děje

Další zprávy