Peking - Největší evropská automobilka Volkswagen hodlá v Číně se svými obchodními partnery příští rok investovat zhruba čtyři miliardy eur (108 miliard korun). Na svém nejdůležitějším trhu se chce zaměřit na expanzi na trzích se sportovně užitkovými vozy a s vozy s pohonem na nové energie. Automobilka počítá s tím, že odbyt na největší automobilovém trhu světa jí letos stoupne o nejméně šest procent, prohlásil šéf čínských aktivit podniku Jochem Heizmann před pondělním otevřením mezinárodního autosalonu v Pekingu.
Volkswagen zůstal v prudkém rozvoji sportovně užitkových vozů v Číně poněkud pozadu a uvedl tam na trh jenom relativně málo modelů místní výroby. Automobilka to však chce změnit, v příštích letech uvede na trh deset modelů SUV značek Volkswagen, Audi a Škoda Auto vyráběných v Číně, uvedl Heizmann. "Na cestě je ofenziva na poli SUV," řekl mimo jiné.
Read here: The Volkswagen Group in China - facts and figures #VWGroup - https://t.co/346uYpljiO pic.twitter.com/zW5zkTaJ4o
— Volkswagen Group (@vwgroup_en) April 21, 2016
Koncern se od loňského roku potýká s následky skandálu s falšováním výsledků emisních testů. V Číně se aféra týká jenom zhruba 2000 aut, po celém světě to je dohromady zhruba 11 milionů naftových aut. Dopady skandálu ale přispěly k tomu, že Volkswagen loni přišel o postavení největšího zahraničního výrobce aut v Číně, když jej těsně předstihla americká automobilka General Motors, ukázaly údaje čínské asociace výrobců automobilů.
Prodej koncernu loni v Číně klesl o 3,4 procenta na 3,5 milionu vozidel. V uplynulých dvou kvartálech se ale odbyt vyvíjel příznivě, uvedl také Heizmann.
Čína v roce 2009 díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa. V poslední době však má na poptávku po automobilech v Číně negativní dopad zpomalování růstu tamní ekonomiky.