Londýn - Hlavně díky stoupajícímu počtu lidí, kteří si pití piva oblíbili v Africe a Asii, stoupl letošní čistý zisk zisk nadnárodní pivovarské společnosti SABMiller.
Podle zprávy firmy se prvním pololetí finančního roku zvýšil meziročně o 15 procent na 1,12 miliardy dolarů (zhruba 20 miliard Kč).
Ve zbytku roku pak SABMiller očekává další zlepšení.
Více než odbyt, který se zvýšil jen o procento, rostly tržby. Konkrétně za období od dubna do září o sedm procent na 14,2 miliardy dolarů. Podařilo se totiž jednak snížit náklady a jednak zvýšit ceny.
SABMiller sází na rozvíjející se trhy
"Spotřební výdaje zůstávají utlumené, trend zlepšování ekonomické situace na rozvíjejících se trzích by však měl přetrvat," uvedl generální ředitel firmy Graham Mackay.
SABMiller vznikl sloučením jihoafrické společnosti SAB a americké Miller a byl světovou pivovarskou jedničkou, dokud v roce 2008 nevznikla skupina Anheuser-Busch InBev.
Vedle Plzeňského Prazdroje a jeho značek Pilsner Urquell, Gambrinus, Velkopopovický Kozel a Radegast vlastní například slovenské pivovary Šariš a Topvar. Ve světě je známý hlavně díky značkám Peroni, Grolsch či Miller Lite. Asi 80 procent zisků vytváří SABMiller na mladých trzích světa.