Trendy je "moje" reklama

Adam Junek
3. 5. 2006 0:00
New York - Co je moje, to je tvoje. I tak by mohl znít slogan, který by táhl. Slova "moje", "tvoje" a "naše" teď v reklamě udávají tón. Uvnitř: ANKETA

A nejen to. Stále více firem si zakládá i webové stránky začínající anglickým "my" (tedy můj). Například Coca-Cola svou hudební stránku nejdříve nazvala cokemusic.com, dnes už zájemci surfují po mycoke.com.

"Strategie "Moje Cola" vychází z toho, že značka už dávno nepatří firmě, ale lidem, kteří ji mají rádi. Ať už pijí klasickou colu nebo dietní, kupují si přece svou colu," vysvětlila listu The New York Times manažerka z propagace Coca-Coly Katie Bayneová.

Murdocha slůvko můj zlákalo

Na podobnou kartu vsadilo i mediální impérium miliardáře Ruperta Murdocha, společnost News Corporation. Její televizní divize ve Spojených státech spojí regionální kanály v jedinou síť My Network TV.

Newyorská stanice WWOR se už přejmenovala na My 9 a sesterská KDFI v Dallasu na My 27. "Je to jednoduché, lidé přece rádi říkají to je "můj seriál". Proč by to nemělo fungovat u televize," ptá se Jack Abernethy, šéf Fox Television Station v Los Angeles, která patří News Corp.

Již dříve si Murdoch pořídil i internetovou stránku myspace.com.

Přisvojovací zájmena vládnou ale i klasickým reklamním sloganům. Poskytovatel karet American Express tak například láká zákazníky heslem: "Můj život. Má karta."

Pivovar Anheuser-Busch zas v rámci hokejového turnaje propagoval svůj Bud Light. Heslo bylo jednoduché: Má NHL. Mé play-off. Můj Stanley Cup."

Se slovíčky si vyhrála banka JPMorgan Chase. Tentokrát zvolila zájmeno "váš". "Používáme heslo "Vaše volba. Vaše banka" (v originále Your choice. Your Chase), protože zájmena můj, váš, náš, jsou slova, která posilují důvěru zákazníků," míní na serveru nytimes.com Manning Field z managementu jedné z největších amerických bank.

Ani česko nezůstalo ušetřeno. Například nedávná kampaň místní pobočky pojišťovací společnosti Generali měla motto "Žijeme s Vámi".

Hrozí však i nebezpečí

A co na tuto strategii odborníci?

"Jistě je to dobrá cesta, jak nalákat zákazníky. Všichni stojí o individualizovaný produkt. Dříve zákazníci kupovali, co jim firmy nabídly. Teď chtějí kupovat opravdu jen to, co chtějí," tvrdí Allen Adamson z Landor Associates, která patří do reklamního impéria WPP.

"Ale hrozí také nebezpečí. Pokud firma nedodá dostatečně personalizovaný produkt, ztrácí důvěru zákazníka. Ten už její propagaci věřit nebude," dodal.

 

Právě se děje

Další zprávy