Brusel - Zdražení piva přineslo největšímu světovému pivovaru Anheuser-Busch InBev ve třetím čtvrtletí vyšší zisk.
Pivovar podle zveřejněné zprávy vytvořil ve třetím čtvrtletí zisk před úroky, daní a odpisy (EBITDA) 3,97 miliardy dolarů (asi 72,5 miliardy Kč), což je meziroční nárůst o 5,5 procenta.
Objem prodeje přitom zůstal prakticky stejný, dokonce se mírně snížil.
Brazilcům se daří lépe, a tak jim vyšší ceny piva nevadí
Do portfolia Anheuser-Busch InBev patří značky jako Budweiser, Stella Artois nebo Beck's. Firma ve čtvrtletí zabodovala hlavně v Brazílii, kde se jí podařilo konzumenty přesvědčit, aby přistoupili na vyšší ceny.
Ve Spojených státech pivovar udržel odběratele u dražších značek piva. Někde se mu dařilo konzumenty přesvědčit, aby přešli od levnějších značek k dražším, a to i přesto, že americká ekonomika na tom stále není nejlépe a řada lidí je nucena šetřit.
Analytici v anketě agentury Reuters očekávali, že pivovar zvýší zisk jen na 3,88 miliardy dolarů.