Svět čeká na digitální "švýcarský nožík"

aju
5. 1. 2006 0:01
Las Vegas - Telefony ještě menší a televize stále větší. Obojí chytřejší a chytřejší. Tak ve zkratce vypadají trendy ve spotřební elektronice, které výrobci od středy vystavují v americkém Las Vegas.

Na veletrhu Consumer Electronic Show se kromě toho povede boj o formát DVD nové generace: buď zvítězí Blu-Ray od Sony, nebo HD DVD od Toshiby. Za prvním z nich stojí hollywoodská studia, druhý zase podpořil Microsoft s Intelem.

Středobodem byznysu s elektronikou se stal obývák. Pro výrobce zábavní elektroniky je obývací pokoj místem, z něhož by chtěli mít centrum zábavy. Výrobci počítačových technologií by tuto místnost rádi propojili s celým domem a následně světem. Člověk by se z něj v zásadě už nemusel hnout.

"Vzhledem k tomu, že firmy nejsou schopny se dohodnout na jednotných standardech, jde pokrok dopředu pomaleji," upozornil v deníku International Herald Tribune Van Baker, analytik výzkumné a konzultantské firmy Gartner.

Žena na veletrhu v Las Vegas předvádí boxovací simulátor
Žena na veletrhu v Las Vegas předvádí boxovací simulátor | Foto: Reuters

"Vývoj půjde nyní rychle kupředu," slibuje naopak Leah Arnold, šéf nadace, která veletrh v Las Vegas pořádá. "Vše se bude více a více propojovat, až vznikne jakýsi digitální švýcarský nožík. Tedy zařízení, které umí úplně všechno: přehrát filmy, hudbu, připojit se na internet, natočit film, prostě cokoliv."

Trh se spotřební elektronikou představuje ročně tržby okolo 126 miliard dolarů a neustále roste. Hitem letošního roku by měly být především herní konzole. Sony totiž uvádí PlayStation 3 a Nintendo zase svou konzoli Revolution.

 

Právě se děje

Další zprávy