Prodejci zneužívají to, že firma prošla změnou jména, loga i celé image a snaží se lidem namluvit, že bývalý Český telecom již nebude poskytovat služby spojené s telefonováním, ale pouze provozovat sítě pro ostatní firmy.
Společnost zaznamenala v posledním měsíci stovky případů. Jaké operátory podvodníci zastupují, mluvčí odmítl sdělit. V minulosti
podle informací ČTK využívali podobné praktiky například prodejci Tele2 či Czech On Line.
"Nekalé živly se snaží ovlivnit podvodným chováním některé nezkušené zákazníky. Vedle telefonických oznámení dostáváme i písemná podání, kde je popisována činnost konkrétních prodejců," uvádí Martin Žabka, tiskový mluvčí společnosti Telefónica O2.
Častým tvrzením je podle něj i nejasná argumentace o poskytování slev přímo telekomunikační společností a s tím spojenou nutností změnit smlouvu.
Zaměření na starší
"Je smutné, že takto jsou většinou klamáni starší občané," posteskl si Žabka.
"Všechny tiskoviny společnosti Telefónica O2 jsou opatřeny logem O2 a pokud někdo podsouvá jiné písemnosti, které nejsou opatřeny tímto logem, jedná se zcela jistě o podvod," upozorňuje zákazníky.
Společnost již v minulosti podala oznámení o podezření ze spáchání trestných činů nekalé soutěže a podvodu.
Ataky na zákazníky podle zástupců firmy probíhají ve vlnách. Ta poslední vrcholí právě v těchto dnech, kdy byla dokončena přeměna Českého telecomu na O2 a kdy ve většině sdělovacích prostředků probíhá masivní reklamní kampaň.