Spolu s O2 se vyrojili podvodní prodejci

dkl
12. 10. 2006 13:00
Praha - Bývalý Český telecom, nyní Telefónica O2, se potýká s podvodníky, kteří se vydávají za prodejce této firmy. Jsou ale ve službách konkurence.

Prodejci zneužívají to, že firma prošla změnou jména, loga i celé image a snaží se lidem namluvit, že bývalý Český telecom již nebude poskytovat služby spojené s telefonováním, ale pouze provozovat sítě pro ostatní firmy.

Společnost zaznamenala v posledním měsíci stovky případů. Jaké operátory podvodníci zastupují, mluvčí odmítl sdělit. V minulosti
podle informací ČTK využívali podobné praktiky například prodejci Tele2 či Czech On Line.

"Nekalé živly se snaží ovlivnit podvodným chováním některé nezkušené zákazníky. Vedle telefonických oznámení dostáváme i písemná podání, kde je popisována činnost konkrétních prodejců," uvádí Martin Žabka, tiskový mluvčí společnosti Telefónica O2.

Častým tvrzením je podle něj i nejasná argumentace o poskytování slev přímo telekomunikační společností a s tím spojenou nutností změnit smlouvu.

Zaměření na starší

"Je smutné, že takto jsou většinou klamáni starší občané," posteskl si Žabka.

Nový operátor se zatím jmenuje MobilKom, má potřebnou licenci, kód sítě i připravená telefonní čísla. Jeho služby by měly být dostupné 97 procentům obyvatel České republiky. Podrobnosti se dočtete v rubrice Technika.
Nový operátor se zatím jmenuje MobilKom, má potřebnou licenci, kód sítě i připravená telefonní čísla. Jeho služby by měly být dostupné 97 procentům obyvatel České republiky. Podrobnosti se dočtete v rubrice Technika. | Foto: Aktuálně.cz

"Všechny tiskoviny společnosti Telefónica O2 jsou opatřeny logem O2 a pokud někdo podsouvá jiné písemnosti, které nejsou opatřeny tímto logem, jedná se zcela jistě o podvod," upozorňuje zákazníky.

Společnost již v minulosti podala oznámení o podezření ze spáchání trestných činů nekalé soutěže a podvodu.

Ataky na zákazníky podle zástupců firmy probíhají ve vlnách. Ta poslední vrcholí právě v těchto dnech, kdy byla dokončena přeměna Českého telecomu na O2 a kdy ve většině sdělovacích prostředků probíhá masivní reklamní kampaň.

 

Právě se děje

Další zprávy