New York - Spiderman či panenka Barbie získá v americkém Wal-Martu konkurenci v podobě postaviček mluvícího Ježíše, vousatého Mojžíše, či svalnatého Goliáše.
Jeden z největších řetězců světa a největší prodejce hraček v Americe tak do své nabídky ve více než pěti stech obchodech zařadí hračky, které představují biblické postavy.
Budou mít ovšem těžkou práci. Mezi dětmi jsou totiž velkým hitem známí hrdinové jako Spideraman či Transformers.
Nevěří, přesto koupí
David Socha, zakladatel společnosti One2believe, která biblické hračky vyrábí, věří, že poptávka bude dostatečná. Spoléhá na křesťanskou tradici a výchovu amerických dětí.
"Je mnoho lidí, kteří nevěří, nechodí do kostela, ale mají malé děti a říkají, že už neví, co jim vůbec koupit," říká Socha pro BBC.
Tím, že se firma ve spolupráci s Wal-Mart rozhodla nabízet produkty motivované vírou široké veřejnosti, jen naskočila do rozjetého vlaku.
Prodej výrobků spojených s vírou jako knihy, filmy či oblečení, se za posledních šest let vyšplhal na 4,6 miliardy dolarů, tedy téměř sto miliard korun. Toto číslo zveřejnila Asociace pro prodej křesťanských produktů.
Byznys se rozjíždí
Podle Nancy Guthrie z této asociace se za posledních deset let otevřelo mnoho nových možností, jak prodávat podobné výrobky.
"Spousta prodejců rozpoznala, že je ve Spojených státech dost lidí, kteří si rádi kupují něco, co je spojené s jejich vírou," uvedla.
Její slova potvrzuje i to, že v roce 2001 dvě knihy motivované křesťanstvím vládly žebříčku nejprodávanějších knih.
Pro Wal-Mart je to poprvé, kdy do svého sortimentu přidá celou řadu biblických postav. Podle tiskové mluvčí Melisy O´Brien dává smysl, že tento řetězec osloví i tuto klientelu.