Členy konsorcia, které ministrovi doporučila privatizační komise, jsou provozovatel vídeňského letiště Flughafen Wien, slovenská skupina Penta a rakouský finanční ústav Raiffeisen Zentralbank. O vítězi tendru však rozhodne vláda až poté, co se k návrhu ministerstva dopravy vyjádří také slovenské ministerstvo hospodářství.
Dalšími uchazeči o slovenská letiště je konsorcium vedené španělskou společností Abertis Infrastructure spolu s provozovatelem letiště TBI a slovenskou finanční společností J&T Finance Group. Zájem o koupi má také konsorcium Independent Slovak Airport Partners (ISAP), které zahrnuje německého provozovatele letišť Flughafen Köln-Bonn, kanadský podnik SNC-Lavalin Group a rakouský Airport Consulting Vienna, a turecký Tepe Akfen Ventures.
Prodávat se bude i v Česku
Významné privatizace v leteckém průmyslu se chystají i v České republice. Ještě do voleb chce vláda stihnout prodat téměř 100% podíl v Aero Vodochody spolu s téměř desetimiliardovým dluhem této společnosti. Ministerstvo dopravy eviduje deset zájemců, mezi kterými převažují finanční investoři. Ti mají spíše než o výrobu letadel či jejich součástí zájem o lukrativní pozemky a přistávací dráhu. Jde o konsorcia Benson RPG, Český letecký průmysl, PPF a J&T, Tav-Zeveta a společnosti Aero Kilcullen Consortium, Ecoinvestment, HTC holding, Oakfield, Piaggio Aero Industries Group a Slovácké strojírny.
ČSA nabídne stát až po volbách
Nového majitele by měl kabinet vybrat v květnu. Aero přitom již jednou privatizoval. V roce 1998 ho prodal americkému Boeingu. Nové majetkové uspořádání však Aeru příliš nových zakázek nepřineslo a stát loni podíl ve společnosti znovu odkoupil včetně dluhů.
Privatizaci Českých aerolinií, ve kterých drží stát 56 procent a ČKA 34 procent akcií, česká vláda do voleb již nestihne. Její příprava by nicméně podle ministra financí Bohuslava Sobotky měla být prioritou nového vedení ČSA, v jehož čele se má v polovině ledna objevit Radomír Lašák z ČEZ.