Kodaň - O třetinu se v posledním čtvrtletí loňského roku propadl provozní zisk dánskému pivovaru Carlsberg.
Provozní zisk činil 1,1 miliardy dánských korun (asi 3,6 miliardy Kč), což je zhruba o čtvrt miliardy dánských korun méně než očekávali analytici.
Důvod je jednoduchý. Stalo se tak kvůli růstu spotřebních daní v Rusku, kde pivovar prodává značnou část své produkce. Na ruském trhu má Carlsberg téměř čtyřicetiprocentní podíl.
V západní Evropě je již situace dobrá
Kromě Ruska se pivovaru zhoršily prodeje i v dalších zemích východní Evropy. Naopak provozní zisky se podařilo zvýšit v severní i západní Evropě a v Asii.
Management je optimistický a věří, že firma v letošním znovu dosáhne růstu. Konkrétně růst zisku před úroky a daní (EBIT) by měl být do deseti procent. Čistý zisk bez vlivu jednorázových položek by se mohl zvýšit o více než 20 procent.
Carlsberg vyrábí pivo známých značek jako je Carlsberg, Tuborg, San Miguel či Kronenbourg, v portfoliu firmy je ale dalších zhruba 300 značek.