Lety mezi Moskvou a Černým mořem začínají na devatenácti dolarech, tedy necelých pěti stovkách korun. Boeing 737 ale létá i do dalších destinací, napsala agentury AP.
"Jediným místem na planetě, kde nejsou žádné nízkonákladové aerolinky, je Rusko," řekl mluvčí společnosti Vitalij Koreňugin. Firma doufá, že napodobí rychlou expanzi evropských nízkonákladových leteckých přepravců Ryanair a easyJet.
Letadla na cestě
Do jara plánuje rozšířit počet svých letadel na osm strojů Boeing.
Nízkonákladové aerolinie se staly vážnou konkurencí pro tradiční letecké přepravce, kterým díky levnějším letenkám přebírají zákazníky. Firmy stlačují ceny například využíváním levnějších provinčních letišť, omezováním nabídky jídla během letu a podporou rezervací přes internet.
Na český trh vstoupily první nízkonákladové aerolinie v roce 1999. Společnost GoFly (nyní easyJet) tehdy spojila Prahu a londýnské letiště Stansted.
Podíl nízkonákladových leteckých společností na provozu letiště v Praze - Ruzyni neustále roste. Dodal, že z celkového počtu 11,5 milionu cestujících, které letiště loni odbavilo, přepravily nízkonákladové aerolinky celou pětinu.