Řetězec Ahold zvýšil zisk, trh od něj ale čekal víc

Veronika Skálová ČTK Veronika Skálová, ČTK
18. 11. 2010 9:51
Majitel českých Albertů zvýšil provozní zisk o 7,5 procenta.
Ahold v Česku provozuje síť prodejen Albert.
Ahold v Česku provozuje síť prodejen Albert. | Foto: Albert

Amsterdam - Méně, než očekával trh, vydělal ve třetím čtvrtletí nizozemský řetězec Ahold. Ten v Česku vlastní síť prodejen Albert.

Provozní zisk společnosti se sice meziročně zvýšil o 7,5 procenta na 285 milionů eur, ale analytici oslovení agenturou Reuters očekávali výsledek okolo 317 milionů eur.

Důvodem slabšího výsledku je situace na americkém trhu, kde se tržby zvýšily pouze o 0,6 procenta, přitom na celkovém výsledku tržeb skupiny mají šedesátiprocentní podíl. V domovském Nizozemí tržby vzrostly o 4,5 procenta.

Nezaměstnaní Američané nenakupují

Výsledky Aholdu ve Spojených státech stáhla dolů podle agentury Reuters především vysoká nezaměstnanost v USA a silná konkurence. Vedení společnosti tak vítá i mírné zvýšení tržeb. "V prostředí, které zůstává obtížné, jsme vykázali další čtvrtletí solidních výsledků," uvedl generální ředitel Aholdu John Rishton.

Podle něj také společnost nyní hodlá investovat, aby zvýšila svou hodnotu pro akcionáře. Ahold má v hotovostních rezervách přes dvě miliardy eur. Objevily se spekulace, že se řetězec pokusí koupit aktivity některých amerických konkurentů nebo zkusí převzít nizozemského prodejce Hema.

 

Právě se děje

Další zprávy