Zástupci firmy odkryli dva možné způsoby, jak toho dosáhnout. Buď firma vydá své akcie a na burze ji tak mohou koupit akcionáři, nebo dojde k přímému prodeji celé společnosti.
Německá společnost se chce totiž věnovat své prioritě - zasilatelské divizi Quelle, která je dobře známá i českým zákazníkům. Tu ale chce posunout do 21. století. Quelle tak omezí produkci tištěných katalogů a zaměří se na prodej přes internet a teleshoping.
KarstadtQuelle je jednou z největších maloobchodních společností v Německu, která nyní prochází dlouhodobou restrukturalizací. V jejím rámci prodává obchody a snižuje počet zaměstnanců, aby se tak lépe vyrovnala se slabými výdaji spotřebitelů v Německu.
KarstadtQuelle se chce mimo Německo zaměřit hlavně na střední a východní Evropu a Rusko. Aktivity Quelle ve Francii, Portugalsku a Španělsku prodá a v příštím roce ukončí činnost v Belgii a Nizozemsku.
Tržby zasilatelské divize za tři čtvrtletí letošního roku klesly o deset procent. Na celkových tržbách se divize podílí více než 40 procenty, napsaly agentury AP a Reuters.
Přitom v Česku se zásilkové službě Neckermann celkem daří. V loňském roce hospodařila s čistým ziskem 10,4 milionu korun při tržbách převyšujících půl miliardy.