Carrefour loni zvýšil čistý zisk o 1,5 procenta na 1,81 miliardy eur. Firma je druhým největším maloobchodním prodejcem na světě po americkém Wal-Martu.
Provozní zisk před zdaněním a splátkou úroků klesl o tři procenta na 3,175 miliardy eur a podle průzkumu agentury Reuters skončil mírně pod očekáváním analytiků. Provozní zisk francouzské divize spadl o 16 procent na 1,71 miliardy. Ve Francii, kde se maloobchody potýkají se silnou konkurencí, vzniká zhruba polovina tržeb skupiny.
Carrefour předpovídá, že letos se mu ziskovost dále zvýší s podporou nových investic. Firma chce ve svých řetězcích zlepšit sestavu zboží a otevřít nové obchodní plochy o výměře 1,5 milionu čtverečních metrů. V období 2006 a 2008 chce Carrefour utratit na investice 4-6 procent z tržeb.
Carrefour se loni rozhodl odejít z českého trhu, kde se mu nepodařilo dostat se na přední místa. Své české obchody nyní prodává britskému konkurentovi Tesco, který podle dohody z loňského září získá 11 českých hypermarketů Carrefour a čtyři slovenské prodejny tohoto řetězce. Tesco naopak Carrefouru přenechá své obchody na Tchaj-wanu a doplatí mu 57,5 milionu eur.