Pomůže Carrefouru nový růstový plán?

eko, ČTK
9. 3. 2006 9:00
Paříž - Francouzské maloobchodní společnosti Carrefour se loni podařilo zlepšit ziskovost zahraničních poboček. Domácí divize má však potíže se silnou konkurencí. Problémy by tak měl vyřešit nový růstový plán.

Carrefour loni zvýšil čistý zisk o 1,5 procenta na 1,81 miliardy eur. Firma je druhým  největším maloobchodním prodejcem na světě po americkém Wal-Martu.
 
Provozní zisk před zdaněním a splátkou úroků klesl o tři procenta na 3,175 miliardy eur a podle průzkumu agentury Reuters skončil mírně pod očekáváním analytiků. Provozní zisk francouzské divize spadl o 16 procent na 1,71 miliardy. Ve Francii, kde se maloobchody potýkají se silnou konkurencí, vzniká zhruba polovina tržeb skupiny.

Carrefour předpovídá, že letos se mu ziskovost dále zvýší s podporou nových investic. Firma chce ve svých řetězcích zlepšit sestavu zboží a otevřít nové obchodní plochy o výměře 1,5 milionu čtverečních metrů. V období 2006 a 2008 chce Carrefour utratit na investice 4-6 procent z tržeb.

Carrefour se loni rozhodl odejít z českého trhu, kde se mu nepodařilo dostat se na přední místa. Své české obchody nyní prodává britskému konkurentovi Tesco, který podle dohody z loňského září získá 11 českých hypermarketů Carrefour a čtyři slovenské prodejny tohoto řetězce. Tesco naopak Carrefouru přenechá své obchody na Tchaj-wanu a doplatí mu 57,5 milionu eur.

 

Právě se děje

Další zprávy