Praha - Přesně před padesáti lety, v den výročí VŘSR, byl v německém Cvikově představen první sériový Trabant P50. Jeho nástupce T601 se vyráběl od roku 1964 více něž čtvrt století. S celkovým počtem 2 821 057 vyrobených kusů se stal nejrozšířenějším a nejznámějším autem východoevropského bloku.
Připomeňte si v naší zvukové fotogalerii atmosféru letošní Trabi Parade 2007.
Na spanilou jízdu městem a kolem továrny Sachsenring na okraji Cvikova se tehdy vydalo přes pět tisíc fanoušků, kteří se svými Trabanty přijeli na jubilejní sraz.
"Význačnou novinkou tohoto vozu je jeho karoserie z plastické hmoty duroplastu, jež svými vlastnostmi předčí v mnoha směrech plech - je lehčí, odolnější proti poškození nárazem, nemají na ni vliv korosivní účinky povětrnosti, vyniká dobrou isolační schopností vůči teplotě i hluku a snáší stejně dobře vysoké teploty jako mnohastupňový mráz, je pružná a snadno se opravuje," napsal už v roce 1956 o připravovaném automobilu časopis Svět motorů.
Trabant není umírající legenda, přečtěte si více:
Comeback trabanta možná už za dva rokyZnačku vlastní bavorská modelářská firma Herpa. | |
Živě: Do Mekky dvoutaktů dorazily tisíce trabantistůNěmecký Cvikov jako v dobách NDR. | |
Vytuněný trabant? Každý je jinýReportáž ze srazu trabantistů na jižní Moravě. | |
Trabant se vrací. Jezdí s ním tisíce lidíProjížďky Trabantem jsou novou atrakcí Berlína. |