Dobře padnoucí sako se stalo už samozřejmostí a módním domům přináší pánská móda dvacet až třicet procent celkových tržeb. Jde přitom o miliardy dolarů. Celkově se totiž obrat luxusního průmyslu pohybuje okolo 160 miliard dolarů ročně.
"Ženskou klientelu mají návrháři dobře vybudovanou. Muži ale mají pro výrobce luxusního oblečení ještě stále velký potenciál," míní Pierre Francois Le Louet, šéf konzultantské společnosti Nelly. "Drahé obleky si už muži kupují běžně, teď se jim módní tvůrci snaží nabídnout i oblečení pro volný čas," doplnil Le Louet na serveru Manager Magazine.
Na pláž i do zahrady ve značkovém
Ostatně svou vizi, jak má vypadat elegantní muž příští podzim a zimu, předvedli přední návrháři v Miláně. Právě skončil tamní týden pánské módy.
Mimo obleků tak předváděli Giorgio Armani, Gucci nebo Versace také mikiny, džíny či svetry. Speciálními kolekcemi na pláž či oblečení na domácí práce mají také další značky, jako Hermés nebo Ralph Lauren.
Nejdelší tradici má v tomto oboru společnost Lacoste. Ta již před více než sedmdesáti lety přišla na trh s dnes již tradiční polokošilí s krokodýlím logem.
Některé firmy se pustily do velmi okrajových, ale výnosných oborů. Francouzská firma Le Prince Jardinier se například zaměřila na vášnivé zahrádkáře. Nabízí jim luxusní pracovní zástěry nebo rukavice a další nezbytné doplňky pro přehrabování záhonů.
Hitem posledních let se stalo sportovní oblečení. Kalhoty na golf, nebo tenisky najde klient v obchodech Armani i Hugo Boss. "Je to dobrý tah, omlazuje to značku," tvrdí Lysiane de Royere, mluvčí poradenské firmy Promostyl.
Sportovní firmy se spojují s návrháři
Pozadu však nezůstávají ani tradiční výrobci sportovních potřeb. Stále častěji se spojují se známými designéry a lákají tak mladé zákazníky, kteří touží po doteku luxusu.
Největším průkopníkem je v tomto směru společnost Puma. Ta již na konci devadesátých let spolupracovala s německou módní hvězdou Jil Sanderovou. Do její stáje ale patří třeba také Alexander McQueen.
Konkurenční Adidas se nenechal zahanbit. Zvláštní kolekce pro firmu navrhuje Japonec Joši Yamamoto nebo teď velmi populární Stella McCartneyová. #reklama