Tallin - Estonská plynárenská firma si pro reklamní kampaň zvolila fotografii brány do koncentračního tábora Osvětim. Za své jednání se již omluvila. Informoval o tom zpravodajský server Lenta.ru.
Firma GasTerm umístila na své internetové stránky fotografii dobře známé vstupní brány koncentračního tábora Osvětim s nápisem Arbeit macht frei (Práce osvobozuje). Pod ní umístili reklamní heslo "Plynové topení - flexibilní, pohodlné a efektivní".
V bývalém nacistickém koncentračním táboře v Osvětimi-Březince na území dnešního Polska zahynulo za druhé světové války kolem 1,1 milionu lidí, hlavně Židů. Většinou umírali v plynových komorách.
Reklama se objevila v den památky obětí nacismu
Obrázek Osvětimi s textem se na stránkách firmy GasTerm dlouho "neohřál". Firma ho rychle smazala a na stránkách se upřímně omluvila všem, které fotografie pohoršila. Nesouhlas s nestoudnou reklamou na adresu firmy už zaslalo několik občanů.
Ředitel podniku Sven Lindros přiznal, že tato forma reklamy nebyla úplně nejlepší nápad. "Často se přece vyprávějí vtipy o tom, že se Hitler musel zhrozit, když dostal účet za plyn," snažil se omlouvat svůj čin Lindros.
Obrázek koncentračního tábora v nevhodném kontextu se na internetu objevil ve čtvrtek, kdy si celá Evropa připomínala Evropský den památky obětí stalinismu a nacismu.