Olympiáda a alkohol? Pivovar Tsingtao si mne ruce

Redakce Eko
21. 8. 2008 11:05
Díky olympiádě dotahuje čínskou jedničku, pivo Snow
Foto: beijing2008.cn

Peking - Čínské pivo Tsingtao se stalo jedním z hlavních obchodních symbolů olympijských her v Pekingu. Firma si mne ruce. Za posledních šest měsíců hlásí rekordní zisk ve výši 55 milionů dolarů.

Oproti loňskému roku jde o nárůst 42 procent, za který druhý největší pivovar vděčí právě olympijské kampani. Plakáty s logem olympijských her a lahvovým pivem Tsingtao najdete v Pekingu na každém rohu, píší agentury.

Společnost, ve které vlastní 27 procent americký pivovar Anheuser Busch, informace o rostoucích ziscích potvrdila. Vedení Tsingtao sice připouští, že část zisků jde na vrub rostoucí ceně jejich výrobků, ale přesto jim olympiáda nepochybně pomohla.

Pomalu už šlape na paty čínské jedničce China Resources Snow Breweries, jejímž vlastníkem je londýnský SABMiller.

Že je pivo v Číně populární, dokazují také světové statistiky. Země středu se loni stala s 370 miliony hektolitrů největším producentem piva a na světové produkci má podíl 21,1 procenta.

Pro porovnání, druhé Spojené státy vyprodukovaly 232,8 milionu hektolitrů, Rusko 109,8 milionu a Německo 106 milionů hektolitrů. Česká republika se drží na šestnáctém místě s 19,897 milionu hektolitrů.

V souvislostech:

 

Právě se děje

Další zprávy