Portland - Téměř 12 miliard korun (645 milionů dolarů) vydělal během čtvrtletí největší světový výrobce sportovního oblečení a obuvi Nike. Jde o meziroční růst téměř patnáct procent.
Firma informovala, že se jí daří prodávat více svých výrobků, navzdory nejistotě ve vývoji světové ekonomiky. Poptávka po jejím zboží stoupla téměř na všech trzích .
"Všichni víme, že ekonomická nejistota, kterou dnes ve světě vidíme, vytváří tlak na spotřebitele," uvedl generální ředitel společnosti Mark Parker. "Ve většině zemí však nadále registrujeme solidní růst prodeje obuvi i oděvů," dodal.
Největší růst byl v Číně
Celkové tržby společnosti v prvním finančním čtvrtletí končícím v srpnu stouply o 18 procent na více než šest miliard dolarů. V Severní Americe, která je největším trhem firmy, se tržby zvýšily o 16 procent.
Na rozvíjejících se trzích, jako jsou Čína a Indie, stouply dokonce o 35 procent. Čtvrtletní zisk i tržby překonaly očekávání analytiků. Akcie Nike po zveřejnění výsledků posílily o více než pět procent.