Majiteli Krušovic a Starobrna klesl vloni zisk

ČTK ČTK
15. 2. 2012 14:10
V Evropě a v Americe prodeje piva Heineken klesají, naopak v Asii výrazně rostou
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Heineken

Amsterodam - O 1,4 procenta klesl vloni zisk nizozemskému pivovaru Heineken, který je největším podnikem tohoto druhu v Evropě a působí i v České republice. Dosáhl tedy zisku 1,43 miliardy eur (35,9 miliardy Kč).

Podle podniku pokles způsobily vyšší výrobní náklady, které částečně vyrovnal výkon firmy na rozvíjejících se trzích. Heineken je podle tržeb největším pivovarem v Evropě.

Provozní zisk klesl o 3,5 procenta na 2,22 miliardy eur. Tržby se však zvýšily o 6,2 procenta, hlavně díky akvizici značek v exilu v dubnu 2010. Bez zahrnutí nových akvizic a prodeje majetku tržby stouply o 3,6 procenta.

Firma dodala, že prodej v Evropě a USA se snížil. Naopak vysoký růst zaznamenal Heineken v Asii, Africe a východní Evropě. Výrazně oživil ruský trh. Pivovaru se daří rovněž ve Vietnamu, který je pro značku Heineken druhým největším trhem.

Letos chce pivovar propouštět

V letošním roce Heineken očekává růst nákladů o šest procent, hlavně kvůli zdražení sladového ječmene. Doufá však, že se mu podaří vyrovnat tento růst zvýšením prodeje a snížením nákladů. Mimo jiné plánuje i propouštění, avšak zatím neuvedl v jakém rozsahu. Loni firma zrušila 1134 pracovních míst a na konci roku měla necelých 70 000 zaměstnanců.

V České republice má Heineken rozsáhlé portfolio značek, které obsahuje mimo jiné Krušovice, Zlatopramen, Starobrno, Březňák a nealkoholické Fríí. Společnosti Heineken ČR v polovině loňského roku na tuzemském trhu s pivem patřila s podílem 12,4 procenta třetí příčka, v exportu se řadí mezi nejdůležitější vývozce piva.

V zahraničí pivovaru patří mimo jiné značky Newcastle, Foster's a Amstel.

 

Právě se děje

Další zprávy