Kvalitní alkohol opět lidi přitahuje, s výjimkou Řeků

ČTK ČTK
25. 8. 2011 13:13
Do portfolia společnosti patří značky Johny Walker, Baileys či pivo Guiness
Foto: Ondřej Besperát

Londýn - Lidé po skončení krize opět začínají více pít dražší alkohol. Největší světový výrobce lihovin Diageo díky tomu zvýšil celoroční zisk o 17 procent na 1,9 miliardy liber (přes 52 miliard Kč).

Firma dnes oznámila, že jí vzrostly také tržby. "Celkové tržby společnosti ve finančním roce končícím v červnu stouply o dvě procenta na téměř deset miliard liber," uvedla firma. Generální ředitel Paul Walsh předpověděl, že ve středně dlouhém období by tempo růstu tržeb mělo činit šest procent.

V Severní Americe se tržby společnosti zvýšily o tři procenta a v Asii a Tichomoří o devět procent. V Evropě však o tři procenta klesly kvůli propadu poptávky v Řecku, Španělsku a Portugalsku.

Bude vyšší dividenda

Společnost Diageo rovněž uvedla, že zvýšila celoroční dividendu o šest procent na 40,4 pence na akcii. Cena akcií firmy na začátku dnešního obchodování na londýnské burze stoupla téměř o pět procent na 1173 pencí.

"Prognóza pro středně dlouhé období zřejmě stanovuje obtížné, ale dosažitelné cíle," uvedl analytik Phil Carroll ze společnosti Shore Capital. 

V portfoliu značek Diageo jsou například whisky Johnnie Walker, vodka Smirnoff, pivo Guinness, rum Captain Morgan, likér Baileys či gin Gordon's.

 

Právě se děje

Další zprávy