Kodaň - Kontejnerová doprava byla počátkem letošního roku aktivnější, než se očekávalo. Nárůst byl však zřejmě způsoben doplňováním zásob. Proto lze očekávat, že trvalejší oživení ještě nenastalo.
V rozhovoru pro agenturu Reuters to řekl výkonný ředitel AP. Moller-Maersk Nils Smedegaard Andersen. Dopravní sazby, které se od května 2009 velice propadly, se však postupně zlepšují. Proto je mírně optimistický.
"Stále se nedosáhlo úrovně, kdy by v průmyslu vznikaly zajímavé výnosy, ale dostali jsme se alespoň do přijatelné fáze," uvedl Andersen.
Vývoj v kontejnerové dopravě je velmi důležitým ukazatelem, dokonce je pokládán za jakýsi barometr světového obchodu. Vloni bylo toto odvětví celkovým hospodářským útlumem velmi zasaženo. Společnost Maersk Line například zaznamenala v prvních devíti měsících roku ztrátu ve výši 711 milionů amerických dolarů (téměř 4 miliardy korun).
Maersk Line provozuje 15 procent světové kontejnerové dopravy.