Je nový Google+ "Facebookem pro náročné"?

Zbyněk Klíč
3. 7. 2011 20:56
Stane se nová sociální síť Google Plus nebezpečným konkurentem Facebooku?
Foto: Reuters

Praha - Na začátku července vypustila společnost Google na moře internetových sociálních sítí svůj nový příspěvek - Google+ (Google Plus, nebo také "Plusko"). Ta má v blízké budoucnosti vytvořit důstojnou konkurenci dnes nejčastěji používaného Facebooku.

Co nového však Google+ nabízí?

Jen pro zvané

Abyste to mohli zjistit na vlastní kůži, musíte být, alespoň zatím, do Google+ pozváni některým ze stávajících uživatelů.

Ale teď zpět k novinkám. Asi tím nejpodstatnějším, co nová služba Googlu nabízí, jsou "Kruhy". Jejich podstata spočívá v tom, že nemusíte sledovat všechno, co všichni Vaši přátelé dělají, ale jen to, co Vás skutečně zajímá. A naopak třeba vaši rodiče nemusí vědět všechno o páteční párty. Vytvoříte si tedy třeba kruhy "Rodina", "Práce" a podobně. Do nich si přátele rozřadíte a jen další členové toho či onoho Kruhu budou moci sledovat určitou část Vaší aktivity. Služba tak výrazně posiluje možnosti týkající se ochrany Vašeho soukromí.

Mnohem výběrovější je i sdílení článků, fotek či videí z internetu, které se navíc dají zařazovat do určitých oblastí Vašeho, což je ostatně i název další důležité funkce - "Témata" (v originále "Sparkles").

Některé možnosti interakce s ostatními uživateli se na Google+ nechala inspirovat modelem Twitteru. Nemusíte si tedy nutně přidat všechny lidi, jejichž aktivita Vás zajímá, mezi "přátele" - stejně jako oni Vás. Je zde totiž možnost stát jedním z "followers" - tím tak například odpadá nutnost vytvořit si, kromě osobní, i fanouškovskou stránku.

Významnou novinkou oproti Facebooku jsou pak videokonference (funkce "Setkání" - "Hangouts") nebo mobilní aplikace "Pokec" (anglicky "Huddle"), které jsou opět založeny na Kruzích.

Dostaví se konečně úspěch?

Google+ se podle všeho naučil od svého mimořádně populárního rivala mnoho. Na rozdíl od něho se však zatím vyhýbá hrám. Zda se mu na výše uvedené funkce podaří nalákat nové uživatele, je otázkou. Není to totiž první googlovský pokus proniknout do prostředí sociálních sítí - zatím však bez výraznějšího úspěchu. Na "Plusku" si ale společnost evidentně dala záležet, proto se nechme překvapit výsledkem.

 

Právě se děje

Další zprávy