Federace italských zlatníků Federorafi dodává, že Indie překonala Itálii díky konkurenčním výrobním nákladům, lepšímu napojení na světové trhy, dobré kvalitě svých produktů, ale také masivnímu zájmu o zlaté šperky na domácím trhu.
Indie patří i mezi největší spotřebitele zlatých šperků na světě. Itálie ztrácí pozici hlavně kvůli vysokým pracovním nákladům, ale také vysokým směnným kurzům eura vůči dalším měnám.
Federorafi dodává, že indické klenoty dosáhly vysokého designérského standardu a jsou uznávané na celém světě. Italští zlatníci jsou známí tím, že jejich vzory jsou velmi náročné. Indické květinové vzory mnoho let nelákaly příliš zájem ze zahraničí, nyní se však vše pomalu mění, píše Business Daily.
Třetí příčka podle GFMS patří Číně se 198 tunami vyrobených zlatých šperků. Těsně ji následuje Turecko se 197 tunami.