Helena Trojská, aneb byznys s humorem

aju,mid
10. 1. 2006 0:00
New York/Praha - Heleně Trojské se nedaří. Ne nejde o antickou krasavici, ale o společnost prodávající zkrášlující přípravky.

Zisky firmy Helen of Troy ve třetím čtvrtletí jejího fiskálního roku poklesly o 27 procent. Do pomyslné "pokladnice starořecké Tróji" přibylo čistého téměř 23 miliónů dolarů. Před rokem to bylo ale o osm miliónů víc.

"Podařilo se nám zlepšit prodeje v oblasti osobní péče, ale ještě stále je to málo a náklady rostou," postěžoval si včera šéf firmy Gerald Rubin v tiskovém prohlášení.

Foto: Aktuálně.cz

Jméno firmy však dokazuje, že ani v podnikání nechybí smysl pro humor a historické paralely. Antika je ostatně nepřebernou studnicí inspirace. A tak předním americkým výrobcem tlumičů je Midas Inc. Zda jsou tlumiče díky doteku bájného krále pozlacené, se na stránkách firmy neuvádí.

Na kolech Diových

Stevie Wozniak, spoluzakladatel firmy Apple
Stevie Wozniak, spoluzakladatel firmy Apple | Foto: Aktuálně.cz

Lokační systémy pak mohou přijet na "kolech Diových". Nabízí je totiž firma Wheels of Zeus. Magické je toto jméno dvojnásob. Zakladateli šlo totiž o to, aby se rozložila zkratka WoZ. Není jím totiž nikdo jiný, než Steve Wozniak, který stál také u zrodu společnosti Apple.

Foto: Aktuálně.cz

Arabské pohádky se zase staly předlohou pro čínský internetový portál Alibaba.com. Na slavnou historii Otců poutníků nenechá nikoho zapomenout "Hrdost poutníků" neboli firma Pilgrim's Pride.

Zajímavou historii zase mohou mít i firmy či značky známé, u nichž nikdo neuvažuje, kde se vzaly. Gumové medvídky Haribo si vymyslel jistý Hans Riegel a byl z Bonnu. Pospojoval jednoduše první dvě písmenka z těchto tří slov a nová značka byla na světě. Bramborové lupínky Chio jsou na tom podobně - přišli s nimi totiž Carl, Heinz a Irmgard von Opel.

Popíchnout si dovolili své francouzské sousedy němečtí zakladatelé řetězce OBI. Nejde totiž o žádnou sofistikovanou zkratku, nýbrž jednoduše o přepis francouzské výslovnosti slova "hobby".

Ani Česko nepokulhává

Zábavné názvy firem však není těžké najít ani v České republice. Nebo není snad roztomilé, když obchodním partnerem je Laskavé sluníčko, s. r. o.?

Osud se pak velmi rád vyřádí na živnostnících. Lehce nedůvěryhodně působí firmy jako Lump a synové nebo komorněji založený Zloděj a syn. Podobně by si mohl člověk rozmyslet dovolenou s cestovní kanceláří Zabloudil nebo nákup parket či koberců od firmy PAKO. Sebejistěji vystupuje například půjčovna oděvů Machr nebo velkoobchod Sakra Benešov.

Některé firmy si až zahrávají. Společnost P.L.K. totiž například poskytuje konzultantské služby. Patrně jde o sázku na zákazníky se smyslem pro humor.#reklama

 

Právě se děje

Další zprávy