Google - značka, jejíž cena strmě stoupá

ČTK
28. 7. 2006 15:46
New York - Nejcennější světovou firemní značkou i pro letošní rok zůstává Coca-Cola. Hned za ní je softwarový gigant Microsoft.
Americké společnosti Coca-Cola Co. klesl čistý zisk v posledním čtvrtletí minulého roku na 864 milionů dolarů, když ve stejném období předchozího roku dosáhl 1,2 miliardy.
Americké společnosti Coca-Cola Co. klesl čistý zisk v posledním čtvrtletí minulého roku na 864 milionů dolarů, když ve stejném období předchozího roku dosáhl 1,2 miliardy. | Foto: Reuters

Nejvýraznější přírůstek hodnoty značky zažil internetový vyhledávač Google.

Vyplývá to z každoročního průzkumu, jehož výsledek za období od července 2005 do června 2006 oznámila americká konzultační firma Interbrand.

Žádná středoevropská, natož česká značka mezi stovkou nejhodnotnějších značek světa však nefiguruje.

Interbrand vypočítává cenu značky jako současnou hodnotu příjmů, které značka v budoucnu vytvoří.

Firma tak určila hodnotu značky Coca-Cola na 67 miliard dolarů, což je zhruba polovina celé její tržní hodnoty a téměř trojnásobek ročních tržeb.

Google jede

Druhý Microsoft má značku ohodnocenou na 57 miliard a podobně je na tom třetí IBM.

První dvacítka firem zaznamenala proti loňsku jen nepatrné posuny.

Na šestém místě zůstala první evropská firma Nokia, které se přitom hodnota značky po pěti letech poklesu zvýšila o 14 procent na 30 miliard dolarů.

Finská firma se tak po BMW mohla pochlubit nejvýraznějším růstem ze všech 20 nejcennějších značek.

Nejvíce z celé stovky si ale polepšil Google, který postoupil ze 38. na 24. místo a hodnotu své značky zvýšil o 46 procent na 12,4 miliardy USD.

Starbucks: Taky dobrý

Druhý největší přírůstek vykázala síť kaváren Starbucks, která začala svou značku využívat na poli hudby a vydavatelských aktivit. Následoval internetový obchod eBay.

Nejvíce, o 22 procent, se snížila hodnota značky americké oděvní firmy Gap, která podle Interbrand ztrácí ve prospěch obřích prodejců a není schopna svou značku jasněji odlišit.

Foto: Aktuálně.cz

Výrazné ztráty utrpěla i americká automobilová značka Ford a tradiční značka fotografického průmyslu Kodak.

V první stovce je 36 evropských firem, osm japonských, tři jihokorejské a jedna se sídlem na Bermudách, všechny zbývající značky patří firmám z USA.

Průzkum je založen na složité metodologii, kterou Interbrand vyvinul před 20 lety a od té doby ji aplikoval na více než 4000 značek. Hodnota značky z první stovky byla letos minimálně 2,7 miliardy dolarů.

 

Právě se děje

Další zprávy