Lucemburk - Google smí dál prodávat reklamu na luxusní značky ve svém vyhledávači. Evropský soudní dvůr v Lucemburku vynesl průlomový verdikt ve sporu Google s prestižními světovými značkami v čele s Louis Vuittonem. Výrobcům luxusu vadilo, že Google prodává klíčová slova obsahující názvy jejich značek.
Spor se táhl pět let.
"Google neporušil zákon o ochranných známkách tím, že inzerentů umožnil nákup klíčových slov odpovídajícím značkám jejich konkurentů," píše se ve verdiktu soudu.
Google prodává klíčová slova obsahující názvy prestižních značek v rámci své služby AdWords. Když si někdo ve vyhledávači zadal značku například Louis Vuitton, dostal kromě klasických odkazů na internetové stránky také sponzorované odkazy, které odkazovaly na internetové stránky jiných firem.
Placené inzeráty jsou páteří modelu internetového obchodu. Pro Google, největší světový vyhledávač, to není žádná maličkost: příjmy z nich tvoří 97 procent ročních příjmů z reklamy, tedy z částky téměř 24 miliard dolarů.
Výrobci luxusu to označovali za zvýhodňování padělatelů značek a těch, kteří parazitují na jejich úspěchu.