Nici zaplatila 28 milionů euro, tedy téměř 800 milionů korun, za práva na Golea, lva ve fotbalovém dresu.
Podle zprávy společnosti stojí za problémy a bankrotem firmy slabá poptávka po těchto hračkách.
Bankrot přišel právě šest týdnů před prvním výkopem světového šampionátu, který by měl jinak Německu přinést růst a prosperitu.
Firma Nici předpokládala, že při nákupu práv na výrobu maskota nemohou trefit vedle a že jistojistě zasáhnou dostatek zákazníků. Ale zdá se, že to byl spíš "vlastňák", který bude firmu stát existenci.
Sázka na lva, který má s Německem pramálo společného a které má jako národní symbol orla, nevyšla. Ve skutečnosti, tři lvi jsou symbolem Anglie, tedy zřejmě největšího fotbalového rivala Němců.
Nahota na prodej
Podle některých stojí za neúspěchem prodeje i Goleova "nahota". Má sice dres s číslem šest, designéři mu však zapomněli navrhnout i trenýrky, které by lva zahalovaly.
Fotbalový šampionát je jinak vnímán jako stroj na peníze. Většina firem je díky spojení s touto veleakcí úspěšná.
Adidas již nyní oznámil růst poptávky po produktech spojených s fotbalem a očekává další razantní nárůst jak tržeb, tak zisků.
Tato firma, která se mimo jiné zabývá výrobou replik sportovních dresů týmů Francie, Argentiny, či Německa, zaznamenala nárůst zisku o 37 procent na 144 milionů euro v prvních třech měsících tohoto roku.
Letošní mistrovství bude patřit mezi ty rekordní. V loňském roce vydali sponzoři v souvislosti s touto akcí přes 2,1 miliardy eur, pro letošní rok se počítá s částkou 2,7 miliardy eur.
Na šampionátu by se rádo "přiživilo" až 350 zavedených značek.