Praha - Technologický Apple se během poslední dekády opanoval hitparády popularity. Co mu pomohlo? Inovativní přístup, vyhraněná, ale stále se zvětšující armáda spotřebitelů, která podporuje svého oblíbence, a konečně logo jablíčka, ve kterém je skryta absolutní jistota na trhu. Poslední roky je Apple v tomto směru velkou inspirací i pro konkurenční Microsoft.
Společnosti se podařilo loni zvýšit tržby o 22 miliard dolarů. Celkově se firmě Apple podařilo dosáhnout na tržbách 65 miliard. To je víc než HDP Chorvatska nebo Iráku.
Tržby za loňský rok zároveň pomohly Applu ke zdolání věčného rivala Microsoftu.
Jen tržby v Evropě dosáhly sedm miliard za loňský rok.
iPhone se na tržbách podílí téměř 40 procenty. V roce 2009 jich firma prodala 40 milionů. To je 110 tisíc telefonů denně, 4 583 za hodinu, tedy 76 za minutu.
iTunes, tedy domovský internetový obchod Applu, vydělal v loňském roce 4 miliardy dolarů. To je o 25 procent více, než vydělala jedna z největších hudebních společností na světě Warner Music Group.
Prodejny Apple navýšily loni tržby o 3 miliardy dolarů.
Apple loni otevřel na 44 obchodů, celkem jich na konci roku 2009 bylo 317. Každý z nich vydělal společnosti 34 milionů dolarů. Denně firma prodávala neuvěřitelných 93 150 kusů zboží nebo služeb. A meziroční srovnání za letošní rok bude jistě také zajímavé.
Koilk utratil Apple za výzkum? Čtěte ZDE