EU plánuje radikální zásah do TV reklamy

eko
13. 12. 2005 13:10
Brusel - Evropská komise chce povolit takzvaný product placement - účinnou formu reklamy, kdy se výrobek nebo služba umístí přímo do filmu nebo pořadu. Byl by to největší zásah do pravidel pro vysílání televizní reklamy od roku 1989.

Tato reklama je rozšířená zejména ve Spojených státech. Podle americké analytické firmy Stamford za ni americké společnosti vydaly v loňském roc 3.46 miliardy dolarů. Většina zemí Evropské unie však tuto reklamu nepovoluje - je většinou zakázaná jako skrytá reklama.

Evropská komise nyní plánuje, že product placement povolí, ale zároveň mu vymezí jasná pravidla platná pro všechny členské státy.

Komerční televize: větší zisky

Pokud by se plán komise realizoval, mohlo by to přinést velké zisky komerčním televizím. Ty v současné době čelí nové konkurenci v podobě digitálních a placených televizí a problémy mají také se zařízeními, které umožňují divákům zbavit se klasické televizní reklamy.

"Je to prostředek, jak dostat další peníze pro televize, ale zároveň budou daná pravidla, aby nehrozilo podobné bujení product placementu, jako například v USA," říká Štěpán Wolde ze společnosti Arbomedia.

Vydavatekí tištěných médií, provozovatelé internetových portálů a mobilní operátoři se ale obávají, že se jim kvůli product placementu v televizích sníží příjmy z reklamy. Pro inzerenty je naopak taková forma reklamy výhodnější, protože daleko více působí na diváka, který tradiční reklamu už tolik nevnímá.

Použití product placementu by mělo býtpodle představ evropských úředníků oznámeno vždy na začátku pořadu. Neměl by se ale objevovat ve zpravodajství, v programech pro děti a v náboženských pořadech.

 

Právě se děje

Další zprávy