Stockholm - Švédský výrobce domácích elektrospotřebičů Electrolux vykázal v prvním čtvrtletí letošního roku rekordní čistý zisk 911 miliónů švédských korun (2,4 miliardy českých korun).
Firmě se tak podařilo navázat na úspěchy z konce minulého roku, kdy se vrátila do černých čísel.
Podle agentury AP, která se odvolává na ekonomické analytiky, k dobrým výsledkům přispěly příznivé kurzy měn a nízké ceny vstupních surovin.
Podle vedení Electroluxu za úspěchem stojí dobře zvolená obchodní strategie.
"Poptávka na našich největších odbytištích se obnovila o něco rychleji, než jsme čekali. Hlavní úlohu na tom má zvýšení tržeb ve Spojených státech," vysvětluje prezident a výkonný ředitel Electroluxu Hans Straberg a dodává, že nejvýznamnějším trhem v Evropě je Německo, kde se Electroluxu daří hlavně díky spolupráci se společností Ikea.
Ještě minulý rok přitom firma za stejné období vykázala ztrátu 346 milionů. Tržby společnosti sice meziročně klesly o tři procenta, ale ve zbytku roku by měly, díky oživení ekonomiky, naopak růst.
O tom, že jsou ekonomické výsledky společnosti skutečně dobré, svědčí to, že překonaly prognózy analytiků. Provozní zisk odborníci odhadovali na 1,02 miliardy švédských korun, ale z dnes zveřejněných ekonomických výsledků společnosti vyplynulo, že byl provozní zisk o 0,31 miliardy švédských korun vyšší.
Pozadu nezůstává ani největší konkurent Electroluxu - americký Whirpool. Ten v prvním čtvrtletí tohoto roku svůj čistý zisk zdvojnásobil, když utržil 164 milionů dolarů (více než tři miliardy korun).