Curych - Skutečně do dokonalosti jde nový dress-code (pravidla oblékání) pro zaměstance velké švýcarské banky UBS. Dokument, o kterém informovaly tiskové agentury, má čtyřicet stran a nepíše se v něm zdaleka jen o tom, jakou barvu musí mít oblek či kostým.
Například obsahuje i pasáž o tom, že bankovním úředníkům nikdy nemá být cítit z úst zápach cibule, česneku nebo tabáku.
"Normy oblékání a chování pro zaměstnance přicházející do styku s klienty jsou součástí značkového profilu UBS," řekl mluvčí banky Andreas Kern agentuře DPA. "Právě pověst je největší hodnotou značky UBS, proto je třeba ji posilovat všemi způsoby. Předpisy pro oblečení napomáhají zanechávat u našich zákazníků profesionální a stylový dojem," dodal.
Prádlo nesmí prosvítat
Nařízení se nově týkají i prádla. To má být zásadně tělové barvy, zvláště u dam, aby neprosvítalo skrz vrchní oblečení. Podprsenka se nesmí zařezávat do těla, červená podprsenka je výslovně nepřípustná.
Muži, kteří mají šediny, si je nesmí zakrývat barvením. Oblek pochopitelně musí být tmavý, stejně tak i dásmký kostým nebo šaty. Přípustné barvy jsou tmavý antracit, černá nebo tmavomodrá. Košile či halenka musí být bílá s červenou kravatou nebo šátkem.
Do práce si muži nesmí brát ani košile, které jsou jim příliš velké nebo naopak z nich už vyrůstají, protože košile nesmí hrudník ani obepínat, ani na něm plandat, "protože to dělá dojem nedbalosti". Sukně musí být "správné délky, tedy doprostřed kolen".
K holiči jednou měsíčně
S levnými botami také zaměstnanec do práce nesmí. Boty totiž musí být černé, kožené, podrážka výhradně také kožená. Stylisté také doporučují dámám nenosit zbytečně malé boty, které tlačí, protože "není nic horšího než zmučený úsměv", kterým jsou pak zákazníci častováni.
Zakázáno je veškeré tetování, piercingy nebo kotníkové řetízky, protože "už nejsou módní a nevyjadřují profesionalitu". Používaný parfém musí být decentní a "zdůrazňovat osobnost". Ke kadeřníkovi musí jak muži, tak i dámy nejméně jedenkrát měsíčně.
Nová pravidla oblékání a chování budou nejprve vplatit v pěti filiálkách a teprve pak budou zavedena ve všech asi 300 pobočkách v celém Švýcarsku. Obsahují také další "tipy a triky, jak přispět k vytvoření pěstěného vzhledu," uvedl Kern.