Berlín - Německá firma Deutsche Telekom, bývalý telekomunikační monopol na tamním trhu, čelí stejným nařčením z nekalých praktik podobně jako její český protějšek - Telefónica O2.
K zákazníkům, již si dlouhodobě stěžují na špatný a zdlouhavý servis společnosti, se nyní přidaly i konkurenční telekomunikační firmy.
Zákazníci si stěžují zejména na to, že firmě neúnosně dlouho trvá, než předělá telefonní přípojku zákazníkům, kteří chtějí přejít ke konkurenci.
Leckdy k tomu dojde až po několikátém urgování žádosti, jak dosvědčují výpovědi žadatelů o přepojení pro německý server Stern.
Podle údajů Svazu poskytovatelů telekomunikačních služeb průměrně zákazník čeká na přepojení tři týdny. V současnosti je to celých 100 tisíc domácností.
Konkurence má své sítě. Přípojky však patří telekomu
Během "čekací lhůty" navíc zákazníky obvolávají operátoři firmy, kteří se je snaží přesvědčit, aby si přechod ke konkurenci rozmysleli.
Hlavním argumentem svazu o nekalé hře bývalého monopolu je to, že v případě, kdy zákazník zůstává u DT a chce pouze změnit typ připojení, se dostaví technik daleko rychleji.
"U některých zákazníků, kteří zažádali o změnu z připojení ISDN na DSL, Telekom tuto změnu provede již během tří dnů. Když zákazník mění operátora, trvá to i měsíc," cituje Stern zástupce svazu Wolfganga Heera.
Podle uzavřených smluv má přitom Deutsche Telekom povinnost provést změnu přípojky do jednoho týdne od podání žádosti zákazníkem.
Německý telekomunikační trh byl otevřen v roce 1998 a nově vzniklé firmy od té doby investovaly do vlastních sítí okolo 17 miliard eur.
Na klíčovém úseku, tedy od rozbočovačů po přípojky u zákazníků, však musí používat síť bývalého monopolu.