Singapur - Třetí největší výrobce mobilních telefonů na světě, společnost Motorola, v úterý zveřejnil, že na trh uvede dva nové typy levných, malých a funkcemi nabitých telefonů.
Firma chce kompenzovat "zpoždění", jež ve vývoji telefonů nabrala v posledním roce, a udržet se i nadále mezi elitními výrobci.
Motorola tak se zpožděním uvede na trh nástupce populárního modelu Razr. Právě na úspěch tohoto modelu se jí nepodařilo navázat, a proto v loňském roce za Nokií a ostatními rivaly výrazně zaostala.
Firma zároveň oznámila, že v letošním roce představí 50 novinek, mezi nimiž budou i nové typy mobilních telefonů. Touto strategií se chce přizpůsobit stále hustší konkurenci na trhu.
Lidem nejde o produkty, ale o jejich funkce
Mezi elitu se totiž se svým iPhone dostal prakticky během několika dní kalifornský Apple, a k tomu na trh s mobily v nejbližší době vstoupí další velký hráč - společnost Garmin, jež se doposud zabývala hlavně výrobou navigačních systémů.
Prvním z nových modelů Motoroly bude W388, který zákazníkům kromě internetu nabídne funkce hudebního přehrávače a kvalitního fotoaparátu. Jeho cena nepřekročí 100 dolarů.
Druhou novinkou bude model třetí generace nesoucí označení VE538, který se bude prodávat maximálně za 250 dolarů. Jeho hlavním lákadlem bude jednoduchý přístup k sociálním sítím, nahrávání kvalitních fotografií a "blogování" na různých webech.
Dva zmíněné modely firma uvede nejdříve - v září - na asijské a pacifické trhy. Teprve poté je bude postupně zavádět i na globální trhy.
"Lidé už nekupují produkt, ale kupují to, co ten produkt umí a co nabízí - služby, zábavu a pomoc při každodenních starostech," popsal důvod změny strategie Motoroly Ian Chapman-Banks, generální ředitel firmy pro Asii.
Související: