New York - Zejména kvůli úsporám hodlají americké televizní stanice CNN a CBS propojit svá zpravodajství. O probíhajících jednáních dnes informoval deník The New York Times (NYT).
Zejména CBS, která v současné době na konkurenci ztrácí, by případná spolupráce přinesla výrazné úspory. Vysoké náklady na zpravodajství nutí televize ve špatných ekonomických časech propouštět a CBS není výjimkou. Naopak CNN i přes pokles trhu nabírá nové pracovníky.
Přesto se i tato stanice v posledním roce ve Spojených státech potýká s výrazným poklesem sledovanosti. Ve věkové skupině 25 až 54, na kterou zadavatelé reklam cílí nejvíce, skončila mezi zpravodajskými televizemi až čtvrtá. Sledovanost jejích hvězd, jako je například i v Česku známý Larry King, klesla o více než 30 procent.
V jiných oblastech spolupracují už nyní
Těsná spolupráce by prospěla oběma stanicím. Jedna by ušetřila, druhá by zasáhla více diváků. Šéfové CBS nicméně zatím jednání se CNN odmítají komentovat.
Společnosti CBS a Time Warner, která je majitelkou CNN, již nicméně v několika případech v televizním odvětví spolupracují. Společně například vlastní televizní síť CW zaměřenou hlavně na ženy. Studia společnosti Warner Brothers zase připravují pro CBS několik pořadů, které patří v hlavním vysílacím čase k jejím hitům. Jde například o komediální seriály Jak jsem poznal vaši matku či Teorie velkého třesku.