Chcete začít podnikat? Buďte jako Lady Gaga

Andrej Rády, investicniweb.cz
26. 9. 2010 12:36
Postupy světoznámé extravagantní zpěvačky by se daly uplatnit i v podnikání
MTV Video Music Awards - Lady GaGa
MTV Video Music Awards - Lady GaGa | Foto: Reuters

Praha - Inspiruje se Madonnou, Queen, Davidem Bowiem nebo Michaelem Jacksonem. Žádný problém. První smlouvu s nahrávací firmou podepsala v roce 2005, ale po třech měsících ji vyhodili. První desku nahrála až v srpnu 2008. A dnes ji zná celý svět. Showbyznys je také jen byznys, takže se nechte ve svém podnikání inspirovat jeho současnou megastar.

Začněte ve velkém stylu

Když se Stefani Joanne Angelina Germanotta (ano, tak se ta 24letá dívenka Lady Gaga jmenuje) objevila na obálce časopisu Rolling Stone v šatech z bublin, milovníci ženské krásy se modlili, aby to byly bubliny nemovitostní a aby co nejrychleji praskly.

Vážně si ta holka vzala šaty z bublinek?

Jako se mluvilo o jejích šatech (a o dalších desítkách Gaga-modelů byly dodnes sepsány celé učebnice módního šokování), tak se bude mluvit i o vaší firmě. Jen musíte vymyslet něco, co se zapíše napoprvé do podvědomí těch, kteří s tím sdělením přijdou do styku.

Jak je to jen napadlo - tak se musejí ptát vaši první zákazníci. A ideálně o tom říct svému okolí.

Opakování - matka moudrosti

...a úspěchu. Texty jako "Po-po-po-poker face", "Papa-Paparazzi" a další se vám dostanou pod kůži. Opakování jednoduchých frází a sloganů mimochodem využívala již dávno například válečná propaganda.

Pokuste se v komunikaci své firmy nastolit několik takových sloganů, klidně i jediný, a ten všude opakovat - na webové stránce, hlavičkovém papíře, v logu, v public relations i na svých obchodních schůzkách v rámci mluveného projevu. Konzistentnost zaujme.
Povědomí o značce je téma na celé vysokoškolské studium, ale vaše značka musí být především tím, co chcete dělat. Jistě budete mít milion nápadů, "co by dělat šlo, kdyby...". Na ty zapomeňte a věnujte se jednomu hlavnímu sdělení.

Že na vás samotné denně "útočí" plejády za každou cenu originálních brandů a nabídek? Můžete jít i některou z vyšlapaných cest. Překonání nějakého dosavadního světového rekordu není zase tak špatný marketing.

Buďte houževnatí a nenechte se ukecat

S úspěšným začátkem podnikání je to podobné jako s kapelou jediného hitu (prvního i posledního). Na začátku ohňostroj, ale po něm ticho a ústup ze slávy. Pozor na to!

Lady Gaga začínala všelijak, každopádně s prvním EP Red and Blue žádnou velkou díru do světa neudělala. Mýtus vznikl později.
Ale dnes Lady Gaga po vzoru generací svých idolů z MTV nasadí další hit z aktuální desky, jakmile ten předchozí vyhraje všechny myslitelné hitparády ve všech myslitelných zemích (trzích). Chce to tvůrčí schopnosti, pracovitost a jasnou představu.

Lady Gaga má kolem sebe jistě tým manažerů, vizážistů, bodyguardů a poradců. Ale bez vlastní invence a tvrdohlavosti by skončila u první neúspěšné nahrávací smlouvy. Neskončila. Takže se v podnikání nenechte odradit, ani neusněte na prvních vavřínech.

Další rady podle Lady Gaga: Važte si úspěchu a vdechněte firmě vlastní život - více ZDE

 

Právě se děje

Další zprávy