Korejci by měli o investici v hodnotě 35 až 40 miliard korun rozhodnout do poloviny ledna. Největší šance na
její získání má zóna v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. O továrnu se ale uchází také Zlínský kraj, který chce Hyundai přilákat do zóny v Holešově na Kroměřížsku, a sousední Polsko.
Vysoké šance Nošovic potvrzují i dnešní Hospodářské noviny, podle kterých se s budoucí továrnou v Česku počítá již při výstavbě závodu Hyundai Mobis v Žilině, která bude největším dodavatelem dílů pro vozy Hyundai a Kia. Primátor Žiliny Ján Slota navíc potvrdil, že jeho město pro management Hyundai již nyní staví nové byty.
"V současné době probíhá finální jednání. V Koreji předložíme finální alternativu a jsem v této věci optimistou," řekl v pátek novinářům ministr průmyslu a obchodu Milan Urban. Podle něj by investice měla pozitivní vliv na zaměstnanost v Moravskoslezském kraji, na obchodní bilanci ČR a růst HDP.
Automobilka by měla ročně vyrábět kolem 300 tisíc vozů zejména pro evropský trh a práci v ní má najít 3000 lidí. Přes 10 tisíc pracovních míst má podle agentury CzechInvest vzniknout v dodavatelských firmách. Sedmá největší automobilka na světě Hyundai chce začít se stavbou už příští rok, první vozy by měla vyrobit na konci roku 2008. Nová továrna by podle odhadů CzechInvestu v roce 2009 zvýšila růst českého hrubého domácího produktu až o 1,5 procenta.
Cestu do Koreje koření šarvátky zástupců dvou krajů, které mají o zónu zájem. Delegaci totiž doprovázejí zástupci obou těchto regionů. Evžen Tošenovský, hejtman Moravskoslezského kraje, komentoval pro Českou televizi cestu svého Zlínského protějšku Libora Lukáše slovy: "Má to být technická diskuse o pobídkách státu a České republiky, takže jeho cestu v této chvíli nechápu." Lukáš se bránil tím, že chce v Koreji pouze reprezentovat svůj region, který je připravený automobilce nebo i jinému investorovi poskytnout dobré podmínky. Přestřelka obou hejtmanů by však konečné rozhodnutí o investici ohrozit neměla.