Američani nakupují více dárků na webu

Reuters, eko
1. 12. 2005 0:00
New York Američané utratili v den zvaný "kyberpondělí" 451 milionů dolarů. Je to o 17 procent více než před rokem.
Foto: Profimédia

Pondělí po svátcích díkůvzdání je ve Spojených státech amerických považováno za indikátor obchodních nálad na internetu.

Růst obchodů v tento den spočítala společnost ComScore Networks.

Název vznikl podle takzvaného černého pátku po čtvrtečním Dni díkůvzdání, kdy začíná vánoční nákupní sezona v klasických obchodech.

Internetový obchodní dům Shopping.com například navštívilo v pondělí 3,4 milionu on-linových klientů, což je provoz vyšší o 37 procent. Zájem o nákupy vzrostl ale i v pátek, kdy se na jeho stránkách pohybovalo 2,8 milionu zákazníků, o 30 procent více než před rokem.

"Letos používá internet více klasických spotřebitelů, kteří tam vyhledávají, srovnávají a nakupují dárky. To se pak projevuje ve zvyšujícím se provozu i v typech výrobků prodávaných a kupovaných na internetu," cituje dnešní list USA Today ředitelku Schopping.com Lorrii Norringtonovou.

S odhadem ještě větších útrat při nákupech přes internet přišla kreditní společnost Visa. Její karty byly v kyberpondělí použity k nákupům za 505 milionů dolarů, což je o 26 procent více než loni.

Zákazníci s kartami Visa utratili v listopadu na webu před deset miliard dolarů, přičemž průměrný nákup stál 87,85 dolaru. Vedení společnosti předpokládá, že rostoucí trend bude pokračovat, protože si zákazníci začnou více zvykat na rychlost, pohodlí a bezpečnost internetových nákupů.

Klasické "kamenné" obchody hlásí na začátku vánoční sezony rovněž rostoucí tržby. Obchodní řetězce za týden končící sobotou zaznamenaly růst čtyři procenta proti stejnému týdnu před rokem, uvedla společnost pro průzkum trhu Redbook Research.

Loni byl tento ukazatel na hodnotě 0,9 procenta. Nákupy za celý listopad zřejmě stoupnou o čtyři procenta proti třem procentům před rokem.

 

Právě se děje

Další zprávy