Washington - Tržby největšího obchodního řetězce Wal-Martu, který je synonymem "výhodných nákupů", vzrostly čtvrtletně o 17 procent.
Zákazníci zamířili do jeho obchodů za levnými potravinami, zdravotnickým materiálem a elektronikou.
"Světová ekonomika zažívá těžké období," citovala manažera Wal-Martu Lea Scotta britská BBC. "Když roste cena energií a ropy, přidávají se potraviny a zdravotnický materiál, tlak na zákazníky roste."
Wal-Mart však výborně načasoval svou strategii: Když začali zákazníci šetřit, nabídl velké slevy. "To samozřejmě podpořilo růst jeho akcií," cituje agentura Bloomberg analytika společnosti NCM Capital Management Group Ricka Jonese.
Zisk společnosti ve druhém fiskálním čtvrtletí vzrostl na 3,45 miliardy dolarů z 2,95 miliardy před rokem. Čisté tržby dosáhly 101,6 miliardy dolarů, což je více, než očekávali analytici.
Důvodem nižšího odhadu jsou rostoucí ceny, které do července meziročně vzrostly o 5,6 procenta, což je nejvíce za posledních 17 let. Není proto divu, že ostatní obchody za oceánem hlásí ztráty. Na současném stavu tak vydělává hlavně "levný" Wal-Mart.
V souvislostech: