Barrandov vysílá už dekádu. Pořady časem opanoval sám Soukup, sledovanost se propadá

Ekonomika ČTK Ekonomika, ČTK
9. 1. 2019 7:01
Skupině Barrandov Televizní Studio klesl loni celodenní podíl na sledovanosti o 1,7 procentního bodu na sedm procent. Stejný podíl měla v hlavním večerním vysílacím čase. Vyplývá to z údajů Asociace televizních organizací (ATO). Televize Barrandov získala vysílací licenci před deseti lety.
Majitel TV Barrandov Jaromír Soukup.
Majitel TV Barrandov Jaromír Soukup. | Foto: TV Barrandov

Skupina, která zastřešuje čtyři televizní programy, v podílu na sledovanosti podle údajů ATO na nejbližší Primu ztrácí 15 procent a na Českou televizi 23 procent v divácké skupině 15+.

TV Barrandov se od samého začátku potýká se ztrátou - za prvních pět let dosáhla její kumulovaná výše více než miliardy korun. Kvůli prodělkům a zápornému vlastnímu kapitálu museli akcionáři několikrát zvyšovat základní kapitál. Hospodaření zůstalo - s výjimkou roku 2016 - v červených číslech i poté, co televizi převzal Jaromír Soukup.

Podnikatel Soukup, který vlastní mediální agenturu Médea nebo vydavatelství Empresa Media vydávající časopisy Týden či Instikt, koupil televizi od společností Moravia Steel podnikatele Tomáše Chrenka začátkem roku 2013.

Krátce po příchodu Soukupa se stal generálním ředitelem někdejší šéf Novy Vladimír Železný, který měl ambiciózní plány zdvojnásobit zhruba pětiprocentní sledovanost Barrandova. Ve funkci ovšem vydržel jen pět měsíců, než jej nahradila Marcela Hrdá a posléze sám Soukup, který se postupně stal hlavní moderátorskou postavou televize a v současnosti vystupuje zhruba v desítce jejích pořadů.

Pořady plné kontroverze

Loni v létě hlavní stanice skupiny TV Barrandov ukončila vysílání každodenní zpravodajské relace a na konci října je nahradila Soukupovým pořadem Moje zprávy, kde majitel televize denní novinky komentuje. Podle Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) tím televize porušuje podmínky licence, protože Moje zprávy nejsou zpravodajský formát. Vydavatelství zároveň loni zredukovalo počet zaměstnanců o pětinu, tedy o zhruba 30 lidí.

Pořady Jaromíra Soukupa (stav ke konci roku 2018)

  • Týden s prezidentem
  • Duel Jaromíra Soukupa
  • Aréna Jaromíra Soukupa
  • Kauzy Jaromíra Soukupa
  • Interview Jaromíra Soukupa (do konce října se pořad jmenoval Jak dopadly Kauzy Jaromíra Soukupa)
  • Instinkty Jaromíra Soukupa
  • Týden podle Jaromíra Soukupa
  • Jaromír Soukup live
  • Takhle tu žijeme! (moderace s Honzou Musilem)
  • Moje zprávy
  • Moje zprávy plus

Zdroj: Médiář.cz

Soukupovo působení jako moderátora vyvolává kritiku, například kvůli jeho výrazně podpoře Miloše Zemana před loňskou volbou hlavy státu. Loni v srpnu Rada pro rozhlasové a televizní vysílání poslala televizi pět upozornění na porušení zákona. Podle rady v pořadu Duel Jaromíra Soukupa - prezidentský speciál Soukup jako moderátor dostatečným způsobem neplnil roli kvalifikovaného oponenta, Zemana nevyváženě podporoval také ve dvou dílech pořadu Aréna Jaromíra Soukupa.

Rada se zabývala také pořadem Kauzy Jaromíra Soukupa, který se loni v únoru věnoval hospodaření České televize a na který ČT už během vysílání reagovala živě na twitterovém účtu a uváděné informace vyvracela zveřejňováním faktů.

Do konfliktu s televizí veřejné služby se dostal i koncem loňského roku, když v pořadu Týden podle Jaromíra Soukupa vyslovil několik vulgarit na adresu novináře Luboše Rosího. ČT kvůli tomu podala trestní oznámení, což Soukup odmítl jako pokus o cenzuru.

Stanice pro 55+

Stanice byla původně jednou z těch, které měly po digitalizaci pozemního televizního vysílání obohatit programovou nabídku. Od počátku výrazně cílila na diváka spíše staršího a nostalgického, čemuž odpovídaly i pořady na jejím programu.

Od známých socialistických seriálů jako 30 případů majora Zemana, Plechová kavalerie či po letech poprvé reprizovaní Rodáci přes obnovený Videostop, kdysi vysílaný Československou televizí, nebo sérií snímků o náčelníkovi Vinnetouovi až po estrády, jako byla třeba silvestrovská show koncem roku 2013. Výraznou část dnešního publika televize Barrandov přitom tvoří lidé starší 55 let.

Z šesti projektů jež na jaře 2006 získaly licence, ale začaly vysílat jen čtyři a do současnosti kromě Barrandova vydržely jen hudební Óčko a Relax (původně Pohoda).

Kromě základního plnoformátového kanálu, který ovšem vysílá na základě novější licence, se postupně objevily pod značkou Barrandov i tři další, které se nyní jmenují Kino, News a Plus.

Kritik Kamil Fila se zamýšlí nad pořady Jaromíra Soukupa:

Majitel TV Barrandov Jaromír Soukup zrušil klasické televizní zprávy a moderuje je nyní sám. Kritik Kamil Fila se zamýšlí nad tím, proč to dělá. | Video: Kamil Fila, Blahoslav Baťa
 

Právě se děje

před 45 minutami

Schodek rozpočtu letos může stoupnout nad 400 miliard korun

Schodek státního rozpočtu letos vzroste podle předsedkyně Národní rozpočtové rady Evy Zamrazilové minimálně na 400 miliard korun ze schválených 320 miliard Kč. Uvedla to v pořadu České televize Otázky Václava Moravce. Ekonomka a členka iniciativy KoroNERV-20 Helena Horská s tím souhlasila, ministryně financí Alena Schillerová (za ANO) to nevyloučila. Nová výše rozpočtového schodku s ohledem na dopady daňového balíčku bude podle ní stanoven koncem února nebo počátkem března.

"Nevím, řeknu to na přelomu února a března. Nemohu to vyloučit," uvedla v pořadu ČT Schillerová k možnosti, že se schodek vyšplhá nad 400 miliard korun. Podle ministryně financí ale nelze do rozpočtu pouze prostě započítat dopady daňového balíčku. Podle prosincového odhadu ministerstva financí by měl balíček snížit příjmy veřejných rozpočtů o 98,7 miliardy korun, z toho příjmy státního rozpočtu o 87,5 miliardy korun. Ministryně dnes však mluvila o dopadu 65 miliard korun na státní rozpočet

Zdroj: ČTK
před 1 hodinou

U břehů Turecka se potopila ruská nákladní loď, záchranáři se snaží pomoci asi 15 členům posádky

U tureckého pobřeží Černého moře se potopila ruská nákladní loď. Uvedla to agentura Reuters s odvoláním na turecká státní média. Záchranáři se nyní snaží pomoci asi 15 členům posádky, kteří uvízli na moři v trojici záchranných člunů.

Loď určená pro přepravu sypkého nákladu se potopila u pobřeží regionu Inkumu. Oběti na životech zatím nejsou hlášené a příčina neštěstí není jasná.

Guvernér turecké provincie Bartin Sinan Güner uvedl, že na záchraně námořníků se pracuje, počasí je však velmi špatné. V oblasti silně prší a sněží a fouká silný vítr.

Zdroj: ČTK
Další zprávy