RegioJet podal žalobu k Městskému soudu pro Prahu 2. Podle společnosti podnikatele Radima Jančury se FlixBus dlouhodobě snaží vytlačit ostatní dopravce působící na českém trhu. "Podle znaleckých posudků, které si nechal RegioJet vypracovat, a které jsou přílohou žaloby, jezdil Flixbus déle než rok po svém příchodu na trh za ceny, které pokrývají jen 55 procent nákladů," řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.
FlixBus to odmítá a tvrdí, že nastavuje ceny samostatně a nezávisle na konkurenci. "Konkurence je trhu prospěšná a širší nabídka zákazníkům přináší možnost volby a současně kvalitnější služby nebo výhodnější cenu," uvedl jednatel Flixbusu v ČR Pavel Prouza.
FlixBus se naopak obrátil k ÚOHS a žádá prošetření loňských výzev, ve kterých ho konkurenční dopravce opakovaně vyzýval ke změně cen. Podle FlixBusu šlo o výzvy k uzavření protiprávní kartelové dohody.
"Výzvy společností RegioJet a Student Agency k dodržování minimálních cen jízdného, které lze vnímat jako pokus o porušení pravidel hospodářské soutěže, důrazně odmítáme a veřejně se od nich distancujeme," uvedl FlixBus. Podle společnosti by podobná dohoda vedla k plošnému navýšení cen jízdného. "Abychom zabezpečili férové konkurenční prostředí a ochránili naše zákazníky, předali jsme veškeré související podklady Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže," dodala společnost.
ÚOHS nicméně oznámil, že podnět řešit nebude, protože FlixBus návrh konkurenta odmítl, a zákon tak porušen nebyl. "Návrhem na dodržování určitých minimálních cen se společnost RegioJet dopustila jednání, které mohlo směřovat k uzavření kartelové dohody, avšak díky odpovědnému přístupu společnosti FlixBus a jejímu veřejnému distancování se od zmíněného návrhu, k němu nedošlo. Úřad ve věci nezahájil správní řízení, neboť k protisoutěžnímu jednání nakonec nedošlo," uvedl antimonopolní úřad v tiskové zprávě.
RegioJet označil podnět FlixBusu za nesmysl. "Veškeré výzvy byly FlixBusu podány přes právního zástupce a jednoznačně vyzývaly k zanechání nekalosoutěžního jednání, nikoli ke stanovení určitých cen," řekl Ondrůj.
FlixBus dnes nabízí jízdenky například na nejvytíženější české lince mezi Prahou a Brnem ve většině případů za méně než 100 korun. Ceny RegioJetu se pohybují okolo 170 korun.
RegioJet kritizuje FlixBus dlouhodobě, v minulosti byl ale sám obviňován za zneužití dominantního postavení. Žluté autobusy podle rozhodnutí ÚOHS vytlačily v letech 2007 a 2008 z trhu konkurenční společnost Asiana s pomocí podnákladových cen.
Firma FlixBus vznikla v Německu a provozuje vnitrostátní i mezinárodní autobusovou dopravu. První mezinárodní linky v České republice spustila v roce 2015. Nyní působí ve 27 evropských zemích a její evropská síť zahrnuje přibližně 250 000 denních spojů do 1700 destinací.
RegioJet začal provozovat vnitrostátní autobusové linky v Česku od roku 2004, tehdy ještě pod značkou Student Agency. Nyní nabízí desítky vnitrostátních i mezinárodních spojů. Vedle autobusové dopravy provozuje železniční spoje.