Automobilka Škoda Auto od pondělí 18. října výhledově do konce roku výrazně omezí či zcela zastaví výrobu ve všech třech svých českých závodech. Důvodem jsou chybějící čipy, které se používají v palubní elektronice. Firma se zaměří na dokončení velkého množství rozpracovaných vozů, řekl ve čtvrtek vedoucí komunikace podniku Tomáš Kotera.
Podle Škody může za nedostatek polovodičů snížení produkce výrobců v Asii, a to kvůli pandemii koronaviru. Nejde o první zastavení výroby ve Škodě kvůli chybějícím čipům. Naposledy stály výrobní linky v týdnu od 27. září.
Oproti tomu automobilka Hyundai v Nošovicích na Frýdecko-Místecku provoz zachovává. "Bojujeme. Problémy registrujeme, ale zatím jsme nemuseli rušit žádnou směnu," řekl mluvčí závodu Petr Michník. Slezská automobilka v září jen upustila od původně plánovaných přesčasových sobotních směn.
Výrobu zachovává také kolínská Toyota, i když s omezeními, řekl její mluvčí Tomáš Paroubek. Za normální situace vyrobí automobilka asi tisíc aut denně.
Problémy se dotknou také dodavatelů Škody. Situaci se musí přizpůsobit například společnost Aramark, která v závodech Škody zajišťuje stravování. "Situaci intenzivně řešíme přímo s klientem a počty našich zaměstnanců a jejich pracovní dobu budeme upravovat v návaznosti na výkyvy ve výrobě. Máme s tím už zkušenost a vždy jsme našli uspokojivé řešení," řekl jednatel a generální ředitel Vladimír Staněk. Hromadné propouštění Aramark podle něj neplánuje.