Praha – Síť zverimexů Pet Center plánuje výrazně posílit služby pro psy a jejich majitele. Firma prodávající chovatelské potřeby a zvířata, kterou vlastní bývalí manažeři investiční skupiny Penta, by se v příštím roce měla rozrůst o psí hotely v krajských městech v Česku a také ve slovenské Bratislavě.
V Praze už jeden hotel Pet Center otevřel v červenci u své největší prodejny v Horních Počernicích. Společnost přišel na 3,2 milionu korun; přístavba mimo jiné musela splnit veškeré požadavky jako průmyslová hala, do které je hotel vestavěn.
Se stavbou dalších hotelů firma začne na jaře. Nejdříve plánuje otevřít hotel v Brně, druhý v Praze a následně v dalších městech. Tam preferuje nákup budov s pozemky levněji než u prvního hotelu. „Žádný finanční limit si nedáváme, ale chceme náklady na jednotlivé hotely určitě nižší než tři miliony,“ říká marketingová ředitelka Pet Center Kateřina Holnová.
Podle ní jsou psí hotely jedním z pilířů obchodní strategie firmy. „Snažíme se budovat ,ekosystém‘ všech služeb, které nabízíme, abychom zákazníkovi zjednodušili starost o mazlíčka. Vidíme v tom trend, což nás vedlo k rozhodnutí do hotelů investovat,“ říká.
Psí ráj
Psí hotel v Praze má zahradu, na níž jsou psi téměř celý den, pokud je příznivé počasí. V opačném případě jsou v herně uvnitř budovy. Tam mají i sedačky nebo křesla, na které si mohou lehnout, pokud jsou na to zvyklí z domova. Každý pes má uvnitř i svou kóji, kde v noci spí.
V hotelu se mohou ubytovat malá a střední plemena psů, nepřijímají zde bojová plemena. Majitelé zvířat musí svému psovi donést na dobu pobytu krmivo a další „osobní“ věci. Při hotelu je také psí školka, jež funguje na stejném principu jako mateřská škola.
„Máme 24hodinový provoz, takže zákazníkům chceme nabídnout také večerní či noční hlídání, pokud si chtějí zajít do kina nebo na večeři a nemohou nechat psa doma samotného,“ dodává Holnová. V budoucnu by k hotelu měl přirůst i psí salon nebo cvičiště. O ubytování jiných zvířat firma zatím neuvažuje.
Cena za noc v pražském psím hotelu Pet Center pro velká plemena činí 450 korun, malí mazlíčci mohou přespat za 300 korun.
V hotelu v Praze pracuje sedm zaměstnanců, při rozšíření sítě chce Pet Center nabrat zkušené lidi přímo z daného regionu.
Tržby táhne krmivo
Pet Center loni utržil dohromady v Česku a na Slovensku více než 900 milionů korun. Polovinu z toho tvoří prodané krmivo, třicet procent hračky, vybavení nebo zvířata a zbytek doplňky stravy a pamlsky.
Firma má v obou zemích celkem 140 prodejen, do konce letošního roku by měla otevřít dalších deset. V této oblasti podle Holnové sice ještě může růst, ale omezeně. Proto se chce zaměřit právě na hotely a služby.
„Další potenciál k expanzi, který máme, je oblast superstorů, kdy zvětšíme prodejnu třeba dvojnásobně a budeme v ní mít veškerý sortiment a všechna zvířata, která nabízíme,“ říká Holnová s tím, že tyto obchody by mohly vzniknout v Praze a maximálně v Brně do tří až pěti let. „Chceme mít také specificky zaměřené prodejny na ryby, ptáky a podobně,“ dodává.
Další možností rozvoje jsou pro firmu i veterinární kliniky. Ty pro Pet Center zajišťuje partnerská síť. Jedna je přímo součástí velkoobchodu v Horních Počernicích, druhá bude na konci září otevřena v Brně. „Bude to největší klinika s kompletním vybavením a speciálními přístroji,“ uvádí Holnová. Malé ordinace by se v budoucnu měly stát běžnou součástí prodejen. Veterináři by tam mohli zvířata očkovat nebo chovatelům poradit.
Firma pro další generaci
Před dvěma lety společnost Pet Center změnila vlastníka. Od skupiny Penta ji za 150 milionů korun koupil fond MVM Invest, za nímž stojí tři bývalí manažeři Penty: Martin Štefunko, který dnes řídí dozorčí radu českého operátora O2, předseda představenstva Cetinu Martin Vlček a Vladimír Pelán. Zmíněná trojice vsadila na to, že byznys s domácími mazlíčky nezná krize.
Podle Holnové změna majitele přinesla zásadní rozdíl v investicích do budoucnosti. „Penta jako investiční společnost po nějaké době směřovala k prodeji firmy, protože měla takový akviziční cíl. Dnes jsme v rukách českých vlastníků a ti říkají, že firmu budují pro své děti. Poměrně masivně investují do budoucnosti,“ popisuje marketingová ředitelka Pet Center.