V současnosti smluvní taxislužbu na Letišti Václava Havla Praha provozují TAXI Praha a FIX, jimž končí kontrakt.
"V novém výběrovém řízení na provozovatele taxislužby reagujeme na požadavky cestujících a inovace osobní přepravy. Zavádíme trendy, které budou mít pozitivní vliv jak na spokojenost klientů využívajících taxi, tak na obchodní vztahy mezi letištěm a poskytovatelem, ale i na samotné řidiče. U budoucího směřování koncepce taxislužby, kterou standardně využívá více než 20 procent cestujících, jsme se inspirovali také na zahraničních letištích, konzultovali jsme budoucí podobu napříč trhem a vycházíme i z průzkumů zákaznické zkušenosti," řekl člen představenstva Letiště Praha Jakub Puchalský.
Hlavní změna nastane už při objednávání jízdy na letiště či do centra Prahy. Objednávku bude možné potvrdit digitální formou, například přes mobilní telefon, kiosek na letišti nebo na přepážce taxislužby v příletové hale obou terminálů. Každý zákazník přitom bude vědět, kolik za cestu zaplatí už před nástupem do vozidla, stanovená cena se už nebude moci změnit.
Vybraný provozovatel taxislužby bude podle letiště muset jezdit s automobily se stářím maximálně do pěti let, vedle toho bude zodpovědný za kvalitu a bezpečnost služeb, včetně základní znalosti angličtiny u řidičů. Zakázka počítá i s možností přepravy handicapovaných zákazníků nebo půjčení dětské sedačky. Platby za cestu budou fungovat i bezhotovostně. Cestující budou moci následně svou cestu hodnotit, letiště si od toho slibuje zpětnou vazbu o fungování taxislužby.
Provozovatel taxi bude provoz zajišťovat na základě systému obratového nájemného z každé jízdy, který by měl podle letiště lépe reflektovat sezónnost a denní špičky. Řidiči budou nadále využívat zázemí i parkování v prvním jízdním pruhu přímo před terminály.
Letiště se chystá zakázku v následujících dnech zveřejnit, a to včetně podmínek pro uchazeče. Mezi hodnoticími podmínkami tendru bude podle letiště i přístup taxislužby k životnímu prostředí, hodnocení tak ovlivní například podoba vozového parku a jeho produkce emisí, systém obsazování vozů, další modernizace automobilové flotily, včetně předpokládaného zavádění elektromobilů, a například podmínky spolupráce provozovatele s řidiči.