Tři čtvrtiny dotázaných by podle průzkumu nesouhlasily s tím, aby se alternativní taxislužby, jako jsou například Uber nebo Bolt, v Praze vyhláškou zakázaly. První alternativní taxislužba vstoupila na český trh před pěti lety.
Zjednodušená pravidla taxislužby ve prospěch alternativních přepravců obsahuje vládní novela o silniční dopravě. Na konci dubna ji v prvním kole projednávání podpořila Sněmovna. Vozidla taxislužeb například nebudou muset mít povinně taxametr, protože postačí mobilní aplikace.
Nově také budou muset být vybaveny pouze evidenční nálepkou, nikoli střešní svítilnou. A taxikáři nebudou muset podstupovat zkoušky z místopisu. Proti novele je Sdružení českých taxikářů, které tvrdí, že sníží profesionalitu řidičů, znevýhodní ty tradiční a nebude řidiče možné kontrolovat. Proti novele několikrát protestovali.
Téměř 70 procent dotázaných se domnívá, že by lidem prospělo více možností osobní přepravy. Pro využívání alternativních taxislužeb je zejména mladá generace, plyne dál z průzkumu. Na 38 procent Pražanů alternativní služby nevyužilo.
V Praze podle údajů magistrátu působí 9800 taxikářů, další skoro tři tisíce šoférů jezdí pro alternativní přepravce Uber a Bolt (dříve Taxify).