Praha - Německá skupina Deutsche Telekom potvrdila získání zbývajícího podílu 39,2 procenta v dceřiné společnosti T-Mobile CR od konsorcia investorů vedeného fondem Mid Europa Partners. Zaplatí 828 milionů eur, tedy asi 22,8 miliardy korun. Transakce má být dokončena do konce února, doplnil v oznámení Mid Europa Partners.
"Akvizice zbývajících podílů je přirozený krok k optimalizaci našeho portfolia a podporuje naši transformaci na předního integrovaného celoevropského provozovatele," uvedla členka představenstva společnosti Deutsche Telekom Claudia Nematová. Česko je podle ní pro Deutsche Telekom důležitý trh kvůli své velikosti a struktuře.
Mid Europa Partners získal podíl v T-Mobilu na podzim roku 2006, když vstoupil do tehdejšího minoritního vlastníka České Radiokomunikace. O dva roky později Radiokomunikace ovládl a po jejich prodeji australské bance Macquarie si akcie T-Mobilu ponechal.
"Úspěšný prodej našeho podílu ve společnosti T-Mobile je dalším mezníkem pro Mid Europa v České republice, která pro nás i nadále zůstává jedním z hlavních trhů pro naši firmu," uvedl Robert Chmelař z Mid Europa.
Silná pozice ve skupině
Akvizice podle zástupců společnosti Deutsche Telekom zjednoduší kapitálovou strukturu i řízení. Firma také nebude muset vyplácet dividendy minoritnímu akcionáři a očekává růst čistého zisku. Transakce, při které Deutsche Telekomu radily Credit Suisse Securities a Clifford Chance, nepodléhá schválení regulačních orgánů.
"Tento krok opravdu vítáme. Akvizice potvrzuje silnou pozici T-Mobile v rámci skupiny i na českém trhu a zájem Deutsche Telekomu investovat do budoucnosti telekomunikací v ČR," řekl ČTK generální ředitel T-Mobilu CR Milan Vašina.
T-Mobile Czech Republic byl od počátku součástí skupiny Deutsche Telekom a na českém trhu působí od roku 1996. Firma měla na konci loňského roku 5,83 milionu klientů a je podle počtu zákazníků největším tuzemským mobilním operátorem.
Díky loňskému sloučení s T-Systems a chystanému převzetí tuzemských operací GTS Group posílí T-Mobile v segmentu pevných linek a tím i svou pozici na trhu firemních zákazníků.