Na setkání s novináři to uvedl ředitel divize Státní poštovní služby Miroslav Štěpán.
Přesun se bude týkat 400 ze 1700 poboček, které chce pošta nadále sama provozovat. Dalších 1500 poboček do roku 2025 přejde na partnerské provozovatele. V současnosti je zhruba 640 partnerských pošt.
Letos otevřou také pobočky nové generace, mají mít nové architektonické řešení, specializované přepážky například na balíky, více otevřený prostor a samoobslužné prvky. Zaměstnanci budou mít také nové stejnokroje podle své specializace.
"Velmi se nám osvědčily také tzv. Balíkovny. Máme v plánu je rozšířit tak, aby výdej balíků byl expresní službou nejen na poštách, ale i mimo pobočky ve smluvních provozovnách. Jejich umístění bude tam, kde je velká koncentrace zákazníků České pošty," uvedl Štěpán s tím, že pošta v současnosti hledá partnera pro jejich provozování.
Od letošního 2. čtvrtletí pošta počítá se zavedením služby výdeje balíků na kód pro balíkové doručovatele. Doručitelnost Balíků do ruky byla loni 80 procent, do konce letošního roku by se měla zvýšit na 90 procent. Pošta také testuje spolupráci v doručování se start-upovými partnery.
Státní podnik Česká pošta je od roku 2018 ve ztrátě. K zisku se má vrátit v roce 2022. Kvůli tomu přijala transformační plán, který mimo jiné rozdělil podnik na tři divize: Státní poštovní služby, Logistické služby a Finanční služby a prodej.