Pojišťovna Direct se vrací, značku oživil nový vlastník

ČTK Olga Skalková, ČTK
15. 6. 2015 12:56
Za investiční skupinou Vigo stojí Pavel Řehák, který byl v minulosti šéfem České pojišťovny.
Triglav se mění na Direct (obrázek z webu pojišťovny).
Triglav se mění na Direct (obrázek z webu pojišťovny). | Foto: Triglav.cz

Praha – Pojišťovna Triglav, kterou v minulosti koupila skupina Vigo Investments, se v pondělí přejmenovala na Direct pojišťovnu. Šéf Vigo Investments Pavel Řehák na pondělní tiskové konferenci oznámil, že značku skupina koupila od společnosti RSA, která vlastnila Direct pojišťovnu – ta skončila v Česku před dvěma lety.

Pojišťovna Direct vstoupila na český trh v květnu 2007 s nabídkou pojištění majetku prostřednictvím telefonu a internetu. V červnu 2012 se z trhu stáhla, důvodem byly podle tehdejšího vyjádření nepříznivé podmínky na českém pojistném trhu. Ty prý neumožnily docílit dostatečné velikosti a ziskovosti v přijatelném časovém horizontu pro vlastníka, britskou pojišťovací skupinu RSA. Pojistné události klientů Direct převzala Uniqa pojišťovna, která zajistila jejich likvidaci.

"Direct se na český trh v roce 2015 vrací ve zcela novém kontextu, než který byl spojován s původní značkou. Jde o vícekanálovou pojišťovnu, jež nespoléhá pouze na on-line prodej, ale využívá i další kanály, jakou jsou pojišťovací makléři a vlastní pobočky," uvedl ředitel pojišťovny Pavel Řehák. Částku, za kterou Vigo značku Direct koupila, neřekl.

Řehák, který byl v minulosti šéfem České pojišťovny, současně uvedl, že na trh uvádí i nové cestovní pojištění. Cílem spuštěné služby má být jednoduchost a srozumitelnost pro koncové zákazníky. Klientům pojišťovny bude kromě online servisu a call centra k dispozici i síť kamenných poboček.

"Údělem velkých firem je velká míra nepružnosti. Direct podporuje myšlenku osobního přístupu tím, že v klientském centru budou na telefonní lince dostupní vždy lidé. Nebudeme standardně používat telefonní automat," vysvětlil Řehák.

Triglav pojišťovna byla loni ve ztrátě 13,8 milionu korun, což představuje meziroční snížení o 85 procent z dřívějších 93 milionů korun. Letos v prvním čtvrtletí se dostala pojišťovna zpět do kladných čísel. Souvisí to podle Řeháka se změnami v řízení a také v soustředění na stabilizaci a kvalitu pojistného kmene. V letošním roce plánuje zisk 26 milionů korun.

Triglav pojišťovna vznikla v roce 2000 z původní Všeobecné pojišťovny, kdy v ní její akcionář, mateřská společnost Zavarovalnica Triglav ze Slovinska, získala stoprocentní podíl. Působení pojišťovny v Česku se dostalo do nové fáze v říjnu 2014, když byla prodána skupině VIGO Investments.

Bývalá Triglav je v žebříčku pojišťoven co do velikosti sedmnáctá největší česká pojišťovna. Patří tak mezi menší pojišťovnické subjekty.

 

Právě se děje

Další zprávy