Problémy s doručováním novin vyřešíme do konce ledna, předpokládá PNS

ČTK ČTK
12. 1. 2018 17:08
Po reklamacích odběratelů se některé redakce snažily roznášku nedodaných výtisků zajistit vlastními silami, případně najímaly další doručovatelské firmy. Celkem denně do schránek chodí asi 250 000 výtisků deníků.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Thinkstock

Praha - Distributor tisku První novinová společnost předpokládá, že problémy s doručováním předplacených novin vyřeší během příštích dvou týdnů do konce ledna. Někteří předplatitelé přestali noviny dostávat do schránek začátkem letošního roku, kdy PNS a firma Mediaservis distribuci převzaly po České poště.

Mediaservisu se však nepodařilo najmout dostatečný počet doručovatelů, jejich nábor proto v současné době převzala PNS. Vyplývá to z dnešních informací PNS.

Problémy s doručováním se objevily hlavně na Karlovarsku, v Praze, středních Čechách, části východních Čech a na severní Moravě. Po reklamacích odběratelů se některé redakce snažily roznášku nedodaných výtisků zajistit vlastními silami, případně najímaly další doručovatelské firmy. Celkem denně do schránek chodí asi 250 000 výtisků deníků.

Podle mediálního zástupce PNS Víta Kurfürsta by na Karlovarsku a v Praze měla být situace vyřešena během příštího týdne. Podobný vývoj by měl být i v nejvíce výpadky postižených částech středních Čech.

"Složitější situace je v Podkrkonoší, v okolí Rtyně, Vrchlabí a Červeného Kostelce. V těchto lokalitách se nedaří získávat nové doručovatele i vzhledem k velmi nízké nezaměstnanosti v tomto období.

Podobně komplikovaná situace je i na severu Moravy. Náborové kampaně pokračují," řekl dále Kurfürst. PNS podle něho předpokládá, že situace s doručováním předplatného bude vyřešena v následujících dvou týdnech do konce ledna 2018.

S roznáškou novin pomáhá například společnost Česká distribuční. "V terénu máme každý den více než 100 distributorů, kteří týdně roznesou desítky tisíc výtisků," uvedl ředitel společnosti Petr Sikora.

Česká pošta, která předplacené noviny roznášela do prosince, v současnosti zajišťuje distribuci Hospodářských novin v řádu stovek kusů výtisků denně. Další tiskoviny distribuujeme prostřednictvím listovních zásilek, kde ale není garantována doba dodání do 7:30 hodin, dodal Sikora.

Řada předplatitelů podle Kurfürsta využívá reklamací nedodaného tisku k doporučení lidí, kteří v jejich okolí dosud doručovali denní tisk. "PNS je za tuto pomoc ráda, už jen proto, že nemá přístup k seznamům doručovatelů, které využívala Česká pošta.

Ukazuje se, že v některých oblastech je pro úspěšný nábor taková pomoc více než žádaná," dodal. PNS kvůli náboru zřídila telefonní linku 723 925 401.

Předplatné denního tisku je společným projektem společností PNS a Mediaservis, kdy PNS zajišťuje distribuci denního tisku na 2300 předávacích míst, kde si tisk přebírají pracovníci společnosti Mediaservis k vlastnímu doručení do schránek předplatitelů.

Česká pošta distribuci ukončila poté, co vydavatelé neakceptovali její návrh na zvýšení ceny doručování. Mediaservis potřeboval pro roznášku zhruba 4000 doručovatelů.

 

Právě se děje

Další zprávy