reklama
 
 

Pivovar Svijany chystá vlastní síť značkových pivnic

22. 3. 2014 9:10
Skokana mezi tuzemskými výrobci piv trápí stejně jako největší hráče na trhu klesající prodeje piva v restauračních zařízeních.

Praha - Skokana mezi tuzemskými výrobci piv - Pivovar Svijany - trápí stejně jako největší hráče na trhu klesající prodeje v restauračních zařízeních. Aby je do budoucna oživil, chce založit svou vlastní síť značkových pivnic.

„Jak už prodáváme pivo do celé republiky, přemýšlíme o konceptu vlastních hospod. Letos se ten záměr zrodí a realizace přijde asi v dalším roce,“ řekl v rozhovoru pro Hospodářské noviny ředitel pivovaru Roman Havlík.

Podle něj by měl svijanský koncept fungovat na bázi franšíz podobně, jako je tomu třeba u značky Potrefená husa, kterou provozuje Staropramen. Rozjetí sítě si podle Havlíka vyžádá investici ve výši zhruba 15 milionů korun.

Za deset let čtyřnásobek

„Budou to pivnice. A jediným způsobem, jak lze podobný plán rozumně zrealizovat, je udělovat na ně licence,“ naznačil šéf pivovaru, jehož produkce piva se jen za posledních deset let téměř zčtyřnásobila. Zbytek trhu naopak už několik let stagnuje, či dokonce klesá.

Svijany, které patří do šesté největší pivovarnické skupiny na trhu - LIF, loni vyrobily rekordní objem piva 609 tisíc hektolitrů. Podle Havlíka už je ale pivovar na vrcholu.

Spotřeba v restauracích klesá

„Budeme rádi, když si letos tuto hranici udržíme,“ uvedl. Za rok 2012 vykázaly Svijany zisk skoro 280 milionů korun.

„Loni už nám zisk klesl. I u nás se projevil klesající trend spotřeby piva v restauracích,“ připustil Havlík.

Pivovaru se naopak zvyšuje odbyt piva v obchodních řetězcích, kde ovšem neustále klesají marže.

autor: Lucie Hrdličková, HN | 22. 3. 2014 9:10

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama